شناسهٔ خبر: 15027533 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد خبر داد

بهره‌برداری از فاز نخست خط 2 قطار شهری مشهد تا بهمن‌ماه/ آغاز حفاری جبهه غربی تونل خط 3 در آینده‌ای نزدیک

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها، فاز نخست خط دو قطار شهری مشهد شامل 6 ایستگاه حداکثر تا 22 بهمن امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، کیانوش کیامرز عصر امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند اجرای پروژه‌های خطوط 2 و 3 قطار شهری مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: خط 3 قطار شهری مشهد با طول حدود 28٫5 کیلومتر مسیر شهرک ابوذر تا الهیه را پوشش می‌دهد.

وی افزود: عملیات حفاری این خط از قطار شهری مشهد از میدان فردوسی به سمت شهرک ابوذر بهمن‌ماه سال گذشته آغازشده و هم‌اکنون دستگاه حفار مکانیزه به چهارراه ابوطالب رسیده است.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد بابیان اینکه حفاری تونل خط 3 قطار شهری در چهارراه ابوطالب با حساسیت خاصی انجام می‌شود، تصریح کرد: در سنوات گذشته بارها شاهد نشست زمین در این چهارراه بوده‌ایم لذا انجام عملیات حفاری تونل خط 3 در این بخش از مسیر با دقت بیشتری انجام می‌گیرد تا از بروز حادثه احتمالی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، عملیات حفاری تونل خط 3 قطار شهری مشهد از میدان فردوسی به سمت قاسم‌آباد توسط دستگاه حفار مکانیزه به‌زودی آغاز می‌شود.

کیامرز با اشاره به روند پیشرفت پروژه خط 3 قطار شهری مشهد گفت: این پروژه تاکنون 5 درصد پیشرفت داشته است که با آغاز عملیات حفاری مسیر این خط از میدان فردوسی به سمت قاسم‌آباد، اجرای پروژه سرعت بیشتری پیدا می‌کند.

وی از آغاز عملیات احداث تنها ایستگاه جزیره‌ای قطار شهری کشور در میدان شهدا طی روزهای روز گذشته خبر داد و گفت: ایستگاه میدان شهدا که محل تلاقی خط سه و چهار قطار شهری مشهد بوده و توسط یک گالری با ایستگاه خط دو مرتبط می‌شود، درواقع بزرگ‌ترین ایستگاه قطار شهری در مشهد است.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد تصریح کرد: ایستگاه میدان شهدای خطوط قطار شهری 70 تا 100 میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت که تاکنون بخشی از آن مربوط به خط دو قطار شهری مشهد تا حدودی تکمیل‌شده است.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها، در مسیر حفاری تونل خط 3 قطار شهری مشهد، عملیات ساخت سازه‌های مرکزی 12 ایستگاه در مسیر نیز طی 3 سال آینده انجام می‌گیرد تا برای تکمیل پروژه با مشکلی مواجه نشویم.

کیامرز افزود: سیستم ریلی خط دو، سه و چهار مشهد برخلاف سیستم خط یک قطار شهری که آل‌.آر.تی بوده، به‌صورت مترویی است به‌طوری‌که برای حفاری تونل‌ها و ایستگاه‌ها به میزان 25 تا 30 متر به داخل زمین واردشده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سیستم مترویی از آن‌ جهت مفید بوده که از عوارض شهری در این قسمت به دور بوده، شیب زمین تحت کنترل است و این قسمت می‌تواند به‌عنوان یک پدافند غیرعامل عمل کند.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد گفت: عملیات اجرایی احداث 4 ایستگاه طبرسی تا راه‌آهن تا پایان مهرماه به اتمام می‌رسد اما تکمیل دو ایستگاه راه‌آهن و میدان شهدا با تأخیر روبه‌رو خواهد بود.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، فاز دو خط 2 قطار شهری مشهد از میدان شهدا تا میدان تقی‌آباد و محل تلاقی با خط یک قطار شهری تا اردیبهشت‌ماه سال آینده به اتمام رسیده و بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/3268/ن40/