شناسهٔ خبر: 15023412 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

با حضور 35 هنرجو صورت گرفت

گشایش نمایشگاه نقاشی آموزشگاه هنرهای تجسمی البرز در آستارا

نمایشگاه نقاشی هنرجویان آموزشگاه هنرهای تجسمی البرز با 50 تابلو از 35 هنرجو در آستارا گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان بعد از ظهر امروز در جریان افتتاح نمایشگاه نقاشی گروهی، اظهار کرد: در این نمایشگاه بالغ بر 50 تابلو از 35 هنرجو به نمایش عموم گذاشته شده است.

 ابوطالب جوان با تصریح بر اینکه هنرجویان در خلق این آثار از سبک رئال و تکنیک رنگ روغن بهره برده‌اند تصریح کرد: این نمایشگاه به مدت یک هفته در گالری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا برپا است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا رده سنی هنرجویان شرکت کننده در نمایشگاه مذکور را 6 سال تا بزرگسال عنوان کرد.

وی افزود: آثاری که در نمایشگاه مذکور به نمایش درآمده از آثار هنرجویان آموزشگاه هنرهای تجسمی البرز به مدیریت فرانک شهبازی است.

این مسؤول ادامه داد: مردم فرهنگ‌دوست آستارا از بین فعالیت‌های اجتماعی به امور فرهنگی و هنری بیشتر ارزش قائل هستند.

وی خاطرنشان کرد: گرایش مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان جامعه به طرف فعالیت‌های فرهنگی و هنری نشان از رشد و بالندگی این شهرستان مرزی دارد.

به گفته جوان در صورت وجود فضای مختلف فرهنگی تولید آثار شاخص فرهنگی و هنری در شهرستان افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: در آستارا حوزه هنرهای تجسمی نظیر خوشنویسی، نقاشی، طراحی، کاریکاتور و عکاسی هنرمندان شاخص و آینده‌داری وجود دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا با تصریح بر اینکه نمایشگاه مذکور نمادی از فعالیت‌ آموزشگاه‌های آزاد هنرهای تجسمی به ویژه آموزشگاه البرز است، گفت: اکنون در آستارا 6 آموزشگاه در رشته‌های مختلف هنری فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در نخستین روز از گشایش نمایشگاه، استقبال خوبی از سوی مردم و هنرمندان از نمایشگاه مذکور صورت گرفت، افزود: تابلوهایی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده حاصل دو سال تلاش هنرجویان آموزشگاه هنرهای تجسمی البرز است.

به گزارش فارس، شهرستان 86 هزار نفری آستارا در غربی‌ترین نقطه از استان گیلان قرار گرفته و بیش از 400 هنرمند را در قالب هفت انجمن فرهنگی‌ ـ هنری ساماندهی کرده است.

انتهای پیام/84001/ط30

برچسب‌ها:

نظر شما