شناسهٔ خبر: 14996514 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل روابط عمومی کانون پرورش فکری:

سیاست کانون حضور موثر در جمع خانواده ها است

تهران - ایرنا - مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان گفت: گسترش حضور موثردر خانواده ها از طریق رسانه های جمعی و فضای مجازی از سیاست های اصلی کانون است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا مجتبی دانشور روزسه شنبه با بیان عملکرد سه ساله روابط عمومی کانون پرورش فکری اظهار کرد: از فعالیت های کانون در این مدت می توان به تولید محتوا در قالب های جدید، فعالیت مستمر در بخش انتشارات و تبلیغات و از طرفی انعکاس مناسب فعالیت ها در رسانه ملی ، حضور در شبکه های اجتماعی و ابزار ارتباطی جدید ، اشاره کرد.
وی گفت: محور حرکت این اداره بر توسعه اطلاع رسانی و تصحیح نگاه به این مجموعه است و برای نیل به هدف جریان ساز کردن روابط عمومی و بین الملل کانون به جای اطلاع رسانی اداری و رایج ، ابزار ارتباطی وسعت داده شده و اینک علاوه بر شکل های سنتی، در فضاهای مجازی و شبکه های ارتباطی حضور فعال داریم.
دانشور افزود: پنج فیلم مستند فعالیت مراکر فرهنگی هنری، کتاب خانه های سیار، مراکز فراگیر، تریلی سیار و کانون در یک نگاه، از مهم ترین اتفاق هایی است که در سه سال گذشته از سوی این اداره کل تولید و عرضه شده و سفارش و ساخت این مستندها ادامه دارد.
وی بیان کرد: به روزرسانی شناسه های کانون در 10 شبکه اجتماعی اینترنتی و موبایلی، فعالیت دیگر این مجموعه بوده که خصوصا در یک سال اخیر، با رشد مخاطب روبه رو بود.
دانشور افزود: اهدای کتاب و سرگرمی برای تجهیز کتاب خانه های عمومی، کتاب خانه های مدارس، مساجد، بیمارستان های ویژه کودکان، آموزشگاه ها، اردوهای جهادی ازدیگر فعالیت های این اداره کل در سه سال گذشته بود.

''حضور در عرصه های جهانی
دانشور به تشریح فعالیت های این اداره کل در بخش بین الملل نیز اشاره کرد و افزود: از سال 1392 تاکنون کتاب های تولیدشده انتشارات کانون در 16 نمایشگاه بین المللی از جمله بلونیا ، فرانکفورت، توکیو و... در معرض دید قرار گرفت و در برخی از این نمایشگاه ها، نویسندگان، تصویرگران و کارشناسان کانونی نیز حضور داشتند.
وی گفت: کتاب های کانون به 6مسابقه بین المللی و 347 اثر از تصویرگران کانونی و غیرکانونی نیز به شش مسابقه ارسال شد که تعدادی از این آثار موفق به کسب موفقیت هایی شدند.
دانشور اظهار کرد: در این سال ها همچنین حق نشر (کپی رایت) 50 عنوان کتاب کانون به ناشران خارجی فروخته و حق تالیف 58 عنوان کتاب از ناشران خارجی خریداری ، 107 فیلم تولید شده در کانون به 262 جشنواره بین المللی فیلم در کشورهای مختلف از جمله اشتوتگارت آلمان و سیاتل آمریکا، انیمست رومانی، توفی فست لهستان، برد فورد انگلستان، سین دل مار دل پلاتا آرژانتین، سین انیما پرتغال و آمستردام هلند ارسال شد و در همین رابطه تولیدات اخیر واحد سینمایی کانون در 17 بازار بین المللی فیلم عرضه شده است.
وی بیان کرد: ارسال نقاشی ها و آثار هنری کودکان به مسابقات جهانی، از قدیمی ترین فعالیت های کانون بوده که در سه سال گذشته نیز افزون بر 20 هزار اثر نقاشی کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی هنری کانون به 26 مسابقه بین المللی از جمله ژاپن، فرانسه، تاشکند، رومانی، بلاروس، استرالیا، آمریکا و جمهوری چک ارسال شد که جوایز بسیاری نیز به همراه داشت.
مدیرکل روابط عمومی کانون پرورش فکری گفت: برگزاری هفته های دوستی و فرهنگی بین کودکان ایران و کشورهایی چون روسیه، بلغارستان، کویت، اطریش و قطر از دیگر فعالیت های این واحد گزارش شده است.
وی ، ارتباط با موسسات فرهنگی کشورهای دیگر مانند جمعیت کشافه المهدی لبنان و وزارت فرهنگ و گردش گری عراق، طراحی برنامه بازدید میهمانان خارجی از بخش های مختلف کانون و نیز هماهنگی برای اعزام گرو ه های نمایشی برای شرکت در جشنواره های بین المللی تئاتر را از دیگر فعالیت های سه سال گذشته روابط عمومی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان برشمرد.
فراهنگ 1417**1823