شناسهٔ خبر: 14983984 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کمیسیون امنیت ملی بررسی کرد

مواد ارجاعی از برنامه ششم توسعه؛ اختصاص یک سهم از درآمد پروازهای فضای ایران به پدافند هوایی

تهران- ایرنا– کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مواد ارجاعی از برنامه پنج ساله ششم توسعه و نیز اختصاص یک سهم از درآمدهای پروازهای محدودی از فضای ایران به پدافند هوایی ارتش را مورد بررسی قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، جلسه فوق العاده کمیسیون جهت بررسی مواد برنامه پنجساله ششم توسعه ارجاع شده به کمیسیون در ساعت 16 عصر روز دوشنبه تشکیل شد. در جلسه قبل، سه ماده از 10 ماده ارجاع شده به کمیسیون بررسی شده بود.
در این جلسه که با حضور دکتر زارعی از پدافند غیرعامل و همکاران ایشان تشکیل شد، ماده 33 مورد بررسی قرار گرفت. در این ماده سازمان انرژی هسته ای مکلف شده تا کلیه اصول پدافند غیرعامل را در تاسیسات هسته ای رعایت کند.
در ادامه جلسه؛ پیشنهاد پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی مبنی بر دریافت سهمی از درآمد پروازهای عبوری از فضای ایران مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه «الهامی» توضیحاتی را در ارتباط با فعالیت ها و اقدامات پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی مبنی بر مدیریت فضا و آسمان جمهوری اسلامی و تامین آن ارائه کرد.
لازم به ذکر است اینگونه فعالیت ها مستقل از رادار کشور صورت می گیرد.
معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی گفت که هر نوع پرواز از هر کشوری با اجازه پدافند هوایی و ارسال اطلاعات کامل آن پرواز در آسمان ایران امکان پذیر است.
با این توضیحات پدافند هوایی درخواست داد که یک سهم از درآمد مذکور به پدافند هوایی کشور داده شود. لازم به توضیح است که درآمد مذکور در حال حاضر به شرکت فرودگاه های کشوری پرداخت می شود.
همچنین یکی از پیشنهادات مورد تایید کمیسیون که از طرف وزارت امور خارجه مطرح شد، عبارت بود از اینکه کلیه اسناد و مدارک تجاری وارداتی از کشورهای مختلف توسط نمایندگی جمهوری اسلامی در کشور وارد کننده تسجیل گردد.
به گزارش اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی، در جلسه بعدی کمیسیون که سه شنبه بصورت ویژه برگزار خواهد شد، پروژه نفوذ مورد بررسی قرار می گیرد.
سیام**9314**1429

نظر شما