شناسهٔ خبر: 14968514 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء اصفهان:

موضع تقابل ما با هرگونه تهدید خارجی تغییر نکرده است

نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در منطقه مرکزی شهید نصر اصفهانی گفت: هدف اصلی از تشکیل پدافند هوایی به تائید و ادعای همه کارشناسان نظامی تنها دفاع از کشور، مردم و سرزمین است و افزایش توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه تهدیدی برای دیگر کشورها از جمله کشورهای همسایه نبوده و نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ دوم اباذر جوکار صبح امروز (دوشنبه) در سالروز تشکیل پدافند هوایی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قرارگاه پدافند هوایی یک دستگاه و سازمان متولی است که اصلی‌ترین اولویت آن دفاع از هوا و فضای جمهوری اسلامی ایران است. این قرارگاه در حوزه سخت کشور فعالیت داشته و در 10 شهریور سال 1387 به دستور رهبر معظم انقلاب تأسیس شد. 

وی با اشاره به چگونگی تأسیس قرارگاه پدافند هوایی در کشور، افزود: قرارگاه پدافند هوایی از ادغام بخش پدافند هوایی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و  پدافند هوایی نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایجاد شد و بر اساس رسالت خود ملزم است تا در برابر هرگونه هجمه‌ای که در حوزه هوا و فضا صورت می‌گیرد، مقابله کرده و اقدامات دفاعی مناسبی را انجام دهد. 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در منطقه مرکزی شهید نصر اصفهانی با بیان اینکه حساسیت در بخش هوا و فضا و جدی بودن تهدیدات هوایی موجب تأسیس قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شد، گفت: بر این اساس همه دستگاه‌ها تحت کنترل عملیاتی و فرماندهی قرارگاه پدافند آجا قرار گرفتند و تفکیک‌های لازم پدافندی از بخش نیروی هوایی انجام شد و بعد از گذشت 8 سال امروز می‌توان گفت که مأموریت‌ها به‌خوبی انجام شده و امر بازدارندگی به عنوان مؤثرترین و اولین اقدام مورد نیاز به بهترین شکل صورت گرفته است.

جوکار امنیت هوا و فضای کشور را خوب ارزیابی و تصریح کرد: آسمان ایران یکی از امن‌ترین آسمان‌های دنیا و غرب آسیا است و به رغم وجود مشکلات فراوانی که به لحاظ امنیتی در پیرامون جمهوری اسلامی ایران اتفاق می‌افتد، کشور توانسته امنیت لازم را در سرتاسر نقاط جغرافیایی خود برقرار کند و این مهم جز با ایجاد یکپارچگی تمام در 9 قرارگاه پدافند هوایی کشور امکان پذیر نبود. 
 
وی ادامه داد: یکی از عمده‌ترین مسؤولیت رسانه‌ها ارائه نقش مؤثر قرارگاه پدافند هوایی و بخش‌های دفاعی کشور با رعایت اصول محرمانه و فوق محرمانه به مخاطب است که این مسئله باعث ایجاد انگیزه نه تنها در نیروی انسانی و مردم بلکه مسؤولین نیز می‌شود. 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در منطقه مرکزی شهید نصر اصفهانی اضافه کرد: یکی از اقدامات مؤثر تلاشگران ما در قرارگاه پدافند هوایی کشور، صیانت مطلوب از خطوط مرزی هوایی است به طوری که در حال حاضر به طور متوسط روزانه 12 اخطار به هرگونه هواپیما و شیئی که در محدوده FIR (خط مرزی هوایی) پرواز یا حرکت می‌کند، داده می‌شود که این نشان دهنده توان بالا و هوشمندی نیروی پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران است. 

جوکار با اشاره به دیدار روز گذشته کارکنان پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: موضع تقابل ما با هرگونه تهدید خارجی تغییری نکرده است. هدف اصلی از پدافند هوایی به تائید و ادعای همه کارشناسان نظامی تنها دفاع از کشور، مردم و سرزمین است و افزایش توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه تهدیدی برای دیگر کشورها از جمله کشورهای همسایه نبوده و نیست. 

وی با تأکید دوباره بر اینکه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول 8 سال گذشته در مسیر اعتلای توان و قدرت نظامی کشور گام برداشته است، گفت: در این مدت رزمایش‌های مختلف ماهیانه و نوبه‌ای در 9 منطقه پدافند هوایی که هرکدام وظایف مجزایی را در اختیار دارند آمایش یافته تا زمینه‌های مناسب برای ارتقای توان دفاعی کشور فراهم شود. 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در منطقه مرکزی شهید نصر اصفهانی اضافه کرد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) تنها پس از گذشت سه سال از تأسیس و راه اندازی خود در بخش‌های مهمی همچون مراکز آموزش درجه داری، تحقیقات و ارتباط با مراکز دانشگاهی و صنعتی توانمندی‌های خوبی را به نمایش گذاشته است. 

جوکار در تشریح عملکرد قرارگاه پدافند هوایی، افزود: کشف هرگونه شیئی که بر آسمان کشور ظاهر می‌شود، رهگیری و درگیری با متجاوزین احتمالی و انهدام آن‌ها در صورتی که دشمن  ناشناس تلقی شود از جمله اقداماتی است که توسط دستگاه‌ها، ادوات و تجهیزات پدافند هوایی صورت می‌گیرد که همه این امور با ارتباط با مراکز دانشگاهی و صنعتی و با پرورش نخبگان به‌خوبی و به شکل بومی در سطح قرارگاه‌های پدافند حاصل می‌شود. 

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما