خبر
صاحبخبر - چگونگی آزادسازی سهام عدالت تشریح شد رئیس کل سازمان خصوصیسازی گفت: صنایع مختلف در قالب چند صندوق تخصصی قابل معامله طراحی میشوند و در زمان آزادسازی سهام عدالت، از هر صندوق سهام به صورت مساوی بین مشمولان توزیع میشود. به گزارش تسنیم؛ پوری حسینی در نشست خبری خود که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، گفت: از زمان تأسیس سازمان خصوصیسازی در سال 80 تاکنون، 1111 شرکت در فهرست واگذاریهای دولت قرار گرفته که 49 درصد از این تعداد با واگذاری از فهرست خارج شده است و 11 درصد نیز به دلایل مختلف از جمله ادغام یا انحلال از فهرست واگذاریها خارج شده اند. بر این اساس از مجموع 1111 شرکت قابل واگذاری در 15 سال گذشته، 71 درصد از شرکتها تعیین تکلیف و از دستور کار این سازمان خارج شدهاند. رئیس کل سازمان خصوصیسازی افزود: از 29 درصد باقی مانده از مجموع 1111 شرکت نیز حدود 11 درصد یعنی 116 شرکت قابلیت واگذاری ندارند که به احتمال زیاد از فهرست واگذاریها خارج میشوند و 18 درصد باقی مانده نیز که حدود 200 شرکت را شامل میشوند امسال در دستور کار سازمان خصوصیسازی برای واگذاری قرار دارند. رئیس کل سازمان خصوصیسازی در مورد لایحه آزادسازی سهام عدالت نیز اذعان داشت: با توجه به برگزاری انتخابات مجلس در سال گذشته و نیز تشکیل مجلس جدید، طبیعی است که لایحه آزادسازی این سهام با تأخیر در دستور کار مجلس قرار گیرد. به علاوه این که لایحه آزادسازی برای تقدیم به مجلس توسط دولت نیاز به طی کردن فرآیندهایی دارد. درخواست لغو افزایش مالیات واردات نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران طی نامه ای از وزیر اقتصاد خواست تا افزایش ۲ درصدی مالیات علیالحساب واردات لغو شود.به گزارش پایگاه خبری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق ایران در نامه ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی از دریافت چهار درصدی مالیات علیالحساب واردات قطعی کالا انتقاد کرد و از طرف اتاق ایران به نمایندگی از فعالان اقتصادی و تشکلهای اقتصادی خواستار لغو این بخشنامه توسط گمرک شد. ۵۰ درصد اشکال خودروها مربوط به قطعات است براساس جدیدترین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ۳۰ درصد از عیوب مشاهده شده توسط مشتریان خودرو مربوط به بدنه و مونتاژ و ۵۰ درصد از عیوب مربوط به قطعات خودرو است. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای هشتمین سال پیاپی به بررسی وضعیت کیفی خودروهای سواری از دیدگاه مشتریان پرداخته است. نتایج گزارش اندازهگیری رضایتمندی مشتریان در سال 1394 (2016-2015) به بررسی وضعیت کیفیت اولیه خودروها و شاخص IQS یا به عبارتی تعداد عیوب مشاهده شده در هر 100 خودرو در سه ماهه اول مالکیت از نظر مشتریان میپردازد.تحلیل اولیه نتایج مبین آن است که حدود 30 درصد از عیوب مشاهده شده توسط مشتریان مربوط به بدنه و مونتاژ، 50 درصد از عیوب مربوط به قطعات خودرو و 20 درصد موارد عنوان شده از سوی مشتریان مربوط به طراحی است. در بخش بدنه و مونتاژ عمده مشاهدات مربوط به رگلاژ نبودن درها بوده است.∎