شناسهٔ خبر: 14977657 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کائنات | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر - بلیت‌های «فروشنده»
به قیمت عادی برمی‌گردد
گروه هنر: طبق اعلام پخش‌کننده فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی؛ بلیت‌های این فیلم از شنبه 13 شهریور ماه به قیمت سابق پیش فروش می‌شود.
طبق اعلام دفتر «فیلمیران» با توجه به مخالفت تهیه‌کننده فیلم «فروشنده» با افزایش قیمت بلیت‌های سینمایی این فیلم، قیمت بلیت‌های این فیلم بنا به تصویب شورای صنفی نمایش به قیمت سابق همان سینماهای ممتاز 8000 تومان و سینماهای مدرن 10 هزار تومان به فروش می‌رشد.
بنابر این اعلام؛ با توجه به اینکه طی چند روز اخیر برای روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه با قیمت قبلی برای فیلم اصغر فرهادی پیش فروش بلیت انجام شده‌ است،تغییر قیمت بلیت به روال سابق از شنبه 13 شهریور ماه انجام می‌شود.
فیلم «فروشنده» با بازی شهاب حسینی و ترانه علیدوستی از روز چهارشنبه  10 شهریور ماه با 13 سالن در تهران و 12 سالن در شهرستان‌ها نمایش خود را آغاز می‌کند.

«گورمردها» بهترین فیلم
جشنواره تایلند شد
گروه هنر: فیلم کوتاه «گورمردها» به کارگردانی علی مردمی از تولیدات انجمن سینمای جوانان ارومیه موفق به کسب جایزه از جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و ویدیویی «تایلند» شد.
مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و ویدویی «تایلند» در حالی یکشنبه شب در مرکز فرهنگی و هنری بانکوک برگزار شد که هیات داوران جشنواره، فیلم کوتاه «گورمردها» به کارگردانی علی مردمی را به عنوان بهترین فیلم بخش بین الملل جشنواره انتخاب کردند.
 «گورمردها» به عنوان تنها نماینده ایران در این جشنواره با فیلم هایی از فرانسه، اندونزی، سوئیس، هلند، کامبوج، ترکیه، انگلیس، بلژیک، فیلیپین، ژاپن، لهستان و ... به رقابت پرداخت و موفق شد اولین جایزه بین المللی اش را کسب کند.
 جشنواره فیلم کوتاه و ویدیویی «تایلند» در سال ۱۹۹۷ توسط بنیاد فیلم تایلند تأسیس شده است و فیلم های کوتاه، دانشجویی، انیمیشن، تجربی و فیلم های مستندی را که به نوعی نشان دهنده روح مستقل این گونه فیلم ها از فیلم های تجاری هستند به نمایش می گذارد و علاوه بر آن، برنامه های جنبی مختلفی را بر اساس تم های متعددی برگزار می کند.
بیستمین دوره این جشنواره ۲۰ تا ۲۸ آگوست برابر با ۳۰ مرداد تا ۷ شهریور در مرکز فرهنگی و هنری بانکوک پایتخت تایلند برگزار شد

«عروسک‌ها نمی‌دانند»
در جشنواره «مذهب امروز» ایتالیا
گروه هنر: مستند «عروسک‌ها نمی‌دانند» به کارگردانی نوا رضوانی به بخش مسابقه جشنواره «مذهب امروز» ایتالیا راه یافت.
نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «مذهب امروز» طی روزهای ۱۶ تا ۲۶ مهر ۹۵ در کشور ایتالیا برگزار می‌شود و فیلم مستند «عروسک‌ها نمی‌دانند» ساخته نوا رضوانی در کنار ۵۳ اثر مستند دیگر از ۲۶ کشور دنیا، در بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره روی پرده می رود.
جشنواره «مذهب امروز» یکی از جشنواره های بین‌المللی اختصاص یافته به سینما و ادیان با هدف دستیابی به فرهنگ صلح و گفتمان میان مذاهب، فرهنگ‌ها، ملت‌ها و انسان‌ها است.
رسالت این جشنواره، ترویج فرهنگ کاوش در تفاوت‌ها، چه در مناسک و چه در باورهای دینی، با بهره‌مندی از سبک‌ها و زبان سینمایی است تا در خلال دانش و مقایسه متقابل، به غنایی مشترک برسیم.
در کنار برگزاری این جشنواره، ورک‌شاپ زیستن Living Workshop نیز با حضور فیلمسازانی از ادیان و ملیت‌های مختلف برگزار می‌شود.

تجلیل جشنواره عمار از سه سینماگر
گروه هنر: در مراسم جشن پیوند هنر انقلابی ایران و آمریکای لاتین که به همت دبیرخانه بخش بین الملل جشنواره عمار برگزار می‌شود از سه سینماگری که در کارنامه خود آثار ضدآمریکایی دارند، تجلیل می‌شود.
در مراسم جشن پیوند هنر انقلابی ایران و آمریکای لاتین که به همت دبیرخانه سومین دوره بخش بین الملل جشنواره مردمی فیلم عمار و همراه با بزرگداشت میگل لیتین فیلمساز مطرح ضدکودتای شیلیایی برگزار می‌شود از فیلمسازان جبهه فرهنگی انقلاب نیز تجلیل می‌شود.
در این مراسم که روز سه‌شنبه ۹ شهریور در تالار ابن سینا دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزار می‌شود از مسعود جعفری جوزانی به خاطر فیلم «شیر سنگی»، حسین زندباف به خاطر ساخت فیلم «دست شیطان» و بهروز افخمی به خاطر ساخت فیلم «روز شیطان» تجلیل و قدردانی می‌شود.
همچنین علاقه‌مندان می‌توانند پیش از آغاز رسمی این مراسم که از ساعت ۱۸ برگزار می‌شود، فیلم سینمایی «آلنده در پیچ‌وخم‌ها»، آخرین ساخته میگل لیتین، فیلمساز شیلیایی را برای اولین بار در ایران، از ساعت ۱۶ در تالار ابن سینا تماشا کنند.
قرار است در این مراسم چهره های هنری و انقلابی چون نادر طالب‌زاده، ابوالقاسم طالبی، مسعود شجاعی طباطبایی، محمدحسین نیرومند، عزت الله مطهری(شاهی)، سیدسلیم غفوری، انسیه شاه‌حسینی و سینا واحد، رایزن فرهنگی سابق ایران در آرژانتین حضور داشته باشند.

نظر شما