شناسهٔ خبر: 14961855 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

خوسف در اکران فیلم های جشنواره عمار در کشور اول شد

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار شهرستان خوسف در اکران فیلم های مردمی در سطح کشور اول شد و اولین نشان شهید سیاح طاهری را دریافت کرد.

صاحب‌خبر -


 

این مراسم  پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با تلاوت کلام وحی آغاز وحجت‌الاسلام و المسلمین شاهبیکی امام جمعه شهرستان خوسف با اشاره به شخصیت ، اهداف و عمر 7 ساله جشنواره عمار، گفت: نام عمار زیبنده این جشنواره است و ماهیت مردمی بودن آن ارزشمند است و اگر این جشنواره از مسیر حقیقی خود فاصله بگیرد جشنواره‌های مردمی دیگری جای آن را خواهند گرفت لذا باید تلاش‌ شود تا ماهیت مردمی بودن آن حفظ شود.

وی با بیان اینکه عمار یک ملاک برای تشخیص حق از باطل بود، افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمودند : " عمار هر جا باشد حق آنجاست، در فتنه‌ها او را نگاه کنید و ببینید او با چه کسی جنگ می‌کند بدانید آن‌ها باطل هستند" ، و این تعبیری بود که پیامبر(ص) تنها درباره حضرت علی(ع) و عمار فرمودند .

حجت‌الاسلام و المسلمین شاهبیکی افزود:  جشنواره عمار یک انقلاب هنری ایحاد کرده و توانسته یک حرکت زیبا، خوب و هنرمندانه برای نشان دادن هنر دینی در جامعه انقلابی ما باشد و می توان گفت عماری‌ها مصداق مجاهد فی سبیل‌الله هستند و امیدواریم این جشنواره بتواند مانند چراغی تاریکی‌ها را روشن کند .

 امام جمعه شهرستان خوسف یادآور شد : جشنواره عمار توانسته زبان هنر را برای بیان گفتمان انقلاب اسلامی برگزیند و این  جشنواره زمانی پا به میدان گذاشت که به گمان بسیاری سینمای انقلاب در حال فراموشی بود و خوشبختانه جشنواره عمار توانسته محلی برای نمایش آثار افرادی باشد که تا پیش از آن توجهی به آن‌ها نمی‌شد تا جایی که رهبر فرزانه انقلاب به عماری‌ها عنایت دارند.

محسن یزدی مدیر مرکز مستند فیلم سوره کشور نیز در این مراسم گفت: باید سینمای ما سینمای انقلابی باشد و همه در این زمینه تلاش کنند.

وی با تقدیر از دبیرخانه و دست اندرکاران جشنواره مردمی عمار شهرستان خوسف افزود: باید از نیروهای بومی و جوانانی که در اکران فیلم های جشنواره عمار تلاش می کنند حمایت شود چون اکران فیلم های این جشنواره خط مقدم جنگ نرم است.   

به گفته عبدا... حسینی رابط دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار شهرستان خوسف : دبیرخانه جشنواره عمار شهرستان خوسف در بهمن ماه سال 94 با حمایت های امام جمعه ، فعالان فرهنگی ، نوجوانان و جوانان شهرستان راه اندازی شد و تاکنون توانسته بیش از 100 فیلم و مستند را برای گروههای سنی مختلف در محل دبیرخانه ، مدارس ، مساجد ، مراکز فرهنگی و مذهبی و... اکران و به نمایش بگذارد.  

وی اکران " مستند داغ هجران " به یاد شهید " غلامحسین جلالی " از شهدای دانش آموز شهر خوسف را از دیگر برنامه های دبیرخانه جشنواره ذکر کرد که از ابتدای مرداد ماه تاکنون در بیش از   7 مسجد و مراکز مذهبی از جمله : امامزاده سید ابوالقاسم (ع) روستای نصرآباد اکران شده است.

لازم به ذکر است که مستند داغ هجران توسط جوانان ارزشی و متعهد شهرستان شهید پرور خوسف به کارگردانی " علیرضا سیفی " ،  تصویر برداری " محمد باغانی " ، صدا برداری " محمد درکی " و تهیه کنندگی " بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان خوسف " تولید شده است.

در پایان مراسم از دبیرخانه جشنواره عمار شهرستان خوسف تجلیل شد.

 

نظر شما