شناسهٔ خبر: 14952623 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کائنات | لینک خبر

ستون اخبار

صاحب‌خبر - مذاکره با قوه‌قضائیه
درباره پرونده سینماگران
گروه هنر: حجت الله ایوبی از گفتگو با روسای قوه قضاییه برای حل مشکل ممنوع الفعالیتی سینماگران و دفاتر پخش سینمایی و نتیجه بخش بودن این صحبت ها گفت.
در حاشیه تشییع پیکر مرحوم داوود رشیدی حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی مبنی بر اینکه با وجود شکایت سینماگران از شبکه های ماهواره ای که تیزرهای فیلمشان را پخش می کنند پرونده ممنوع الفعالیت آنها بسته می شود یا خیر؟ گفت: امکان بسته شدن این پرونده بسیار زیاد است و ما در حال گفتگو با مسئولان قوه قضاییه هستیم و امیدوارم با کمک آنها این پرونده زودتر بسته شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این گفتگوها نتیجه بخش است و من فکر می کنم به زودی این مشکل سینماگران حل می شود.
چندی است که پخش تیزرهای آثار سینمایی از شبکه های ماهواره ای به خصوص شبکه جم برای برخی از سینماگران دردسر ساز شده است. به طوری که این امر منجر به توقیف فیلم سینمایی «آااادت نمی کنیم» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان شد.
پس از این اتفاق پخش تیزرهای تلویزیونی آثار سینمایی از این شبکه ها متوقف شد اما بعد از وقفه ای کوتاه مدت، پخش آنها از سرگرفته شد.
هفته پیش بر اساس حکم دادستانی برخی از سینماگران و دفاتر پخش ممنوع الفعالیت شدند که در پی آن عده ای از این سینماگران از این شبکه های ماهواره ای شکایت کردند.

تعدادی از آثار عباس کیارستمی در یک بسته منتشر شد
گروه هنر: ۱۵ فیلم از آثار زنده ‌یاد عباس کیارستمی که در فاصله سال‌های ۱۳۴۹ تا ۱۳۷۰ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده‌ است، منتشر شد.
۱۵ فیلم از آثار زنده ‌یاد عباس کیارستمی که در فاصله سال‌های ۱۳۴۹ تا ۱۳۷۰ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده‌ است، منتشر شد. این مجموعه شامل هشت دی‌وی‌دی است که در قالب یک بسته روانه بازار محصولات فرهنگی هنری کشور می شود.
این فیلم‌ها شامل «نان و کوچه»، «زنگ تفریح»، «مسافر»، «دو راه‌حل برای یک مساله»، «رنگ‌ها»، «منم می‌تونم»، «راه ‌حل یک»، «دندان درد»، «همسرایان»، «به ترتیب یا بدون ترتیب»، «همشهری»، «اولی‌ها»، «خانه دوست کجاست»، «مشق شب» و «زندگی و دیگر هیچ» است.
این مجموعه از روز سه‌ شنبه نهم شهریور ماه در فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دیگر مراکز عرضه محصولات فرهنگی کشور با قیمت ۴۵ هزار تومان عرضه می شود.

«نیم» از ایران
به «ریندنس» انگلستان رفت
گروه هنر: فیلم سینمایی «نیم» به کارگردانی و تهیه کنندگی بهمن کامیار به بیست و چهارمین جشنواره «ریندنس» انگلستان راه یافت.
فیلم سینمایی «نیم» به کارگردانی و تهیه کنندگی بهمن کامیار در بخش رسمی بیست و چهارمین جشنواره «ریندنس» انگلستان از تاریخ ۲۱ سپتامبر تا ۲ اکتبر برای رقابت با دیگر آثار در این جشنواره شرکت می کند.
مدیریت پخش بین المللی این فیلم بر عهده شرکت (Iran ArtHouse Film – خانه فیلم های هنری ایران) به ریاست مرجان علیزاده است.
جشنواره «ریندنس» انگلستان از مهمترین جشنواره‌های فیلم انگلستان و بزرگترین جشنواره فیلم های مستقل و هنری اروپا است و تمام فیلم های بلند و کوتاه شرکت کننده در این جشنواره قابلیت شرکت در جایزه بفتا را دارند.
الیوت گرو مدیر و بنیانگذار جشنواره در کنفرانس خبری که در روز ۲۵ آگوست در لندن برگزار شد، گفت: از بین ۶۲۵۰ فیلم ثبت نام شده در این فستیوال حدود ۹۰ فیلم برگزیده شده اند و از ایران تنها ۲ فیلم در این جشنواره پذیرفته شده است.
 فیلم «نیم» داستان دختر جوانی به نام آذر با بازی هستی مهدوی را روایت می کند که در جریان قتل مادرش درگیر ماجراهایی می شود.
همزمان با حضور بین المللی این فیلم پوستر خارجی «نیم» نیز که طراحی آن به عهده بهمن کامیار بوده است، رونمایی شد.
در کنار این جشنواره برنامه های تولید مشترک و همچنین مستر کلاس های گوییلر مو آریاگا فیلمنامه نویس مشهور مکزیکی برگزار می شود.
از مهمانان این دوره از جشنواره می توان به کریستوفر نولان و کن لوچ اشاره کرد.

هنرمندان ایرانی از فیلمساز ضدکودتای شیلی تجلیل می‌کنند
گروه هنر: به همت دبیرخانه سومین دوره بخش بین الملل جشنواره مردمی فیلم عمار، مراسم بزرگداشت میگل لیتین فیلمساز مطرح ضدکودتای شیلیایی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
به همت دبیرخانه سومین دوره بخش بین الملل جشنواره مردمی فیلم عمار، مراسم بزرگداشت میگل لیتین، فیلمساز مطرح ضدکودتای شیلیایی با اکران فیلم سینمایی «آلنده در پیچ‌وخم‌ها» روز سه‌شنبه ۹ شهریور ماه برگزار می‌شود.
پیش از آغاز مراسم پاسداشت میگل لیتین، فیلم سینمایی «آلنده در پیچ‌وخم‌ها»، آخرین ساخته او، برای اولین بار در ایران از ساعت ۱۶ الی ۱۸ در تالار ابن سینا دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران اکران می‌شود.
پس از آن، مراسم پاسداشت از این کارگردان شیلیایی از ساعت ۱۸ الی ۲۰ با حضور چهره‌هایی چون ابوالقاسم طالبی، مسعود شجاعی طباطبایی، محمدحسین نیرومند، عزت الله مطهری(شاهی)، سیدسلیم غفوری، انسیه شاه‌حسینی و سینا واحد، رایزن فرهنگی سابق ایران در آرژانتین و تعدادی دیگر از چهره‌ها و هنرمندان انقلاب اسلامی، برگزار می‌شود.

نظر شما