شناسهٔ خبر: 14966475 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرمانده پدافند هوایی شهید نصراصفهانی:

روزانه 12 اخطار به متجاوزان حریم هوایی کشور داده می‌شود

فرمانده منطقه پدافند هوایی مرکزی شهید نصراصفهانی ارتقای توان بازدارندگی در حوزه هوایی کشور را نتیجه شکل‌گیری پدافند هوایی خاتم‌الانبیا دانست و گفت: روزانه 12 اخطار به تمامی پرندگانی که به حریم هوایی ایران نزدیک شوند داده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امیرسرتیپ اباذر جوکار پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت دهم شهریور، روز پدافند هوایی خاتم‌الانبیا اظهار داشت: نوع تهدیدها علیه کشور ما نسبت به گذشته تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در بین کشورهای جهان یکی از امن‌ترین مناطق هوایی را دارد، افزود: یکی از نقاط تهدید جدید حوزه هوایی است که در حال حاضر و در شرایطی که کشورهای همسایه ما آسمان امنی ندارند این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی مرکزی شهید نصراصفهانی با اشاره به سالروز تشکیل پدافند هوایی خاتم‌الانبیا، عنوان کرد: با توجه به نقش مهم امنیت هوایی، فرمانده معظم کل قوا در 10 شهریور سال 87 دستور تفکیک پدافند هوایی از نیروی هوایی ارتش را صادر و تشکیل قرارگاه پدافند هوایی را ابلاغ فرمودند.

وی اضافه کرد: تشکیل قرارگاه به این علت بود که اختیارات فرانیرویی داشته باشد و عناصر پدافند هوایی از نیروهای ارتش و سپاه و حتی پاسگاه‌های نیروی انتظامی و بسیج مردمی در قالب یک قرارگاه ادامه فعالیت دهند.

جوکار ارتقای توان بازدارندگی در حوزه هوایی کشور از نتایج شکل‌گیری پدافند هوایی خاتم‌الانبیا دانست و ادامه داد: روزانه به طور متوسط 12 اخطار به تمامی پرندگان که به حریم هوایی ایران نزدیک شوند داده می‌شود.

وی تصریح کرد: همان‌طور که رهبر انقلاب نیز تأکید کردند؛ آنچه در پدافند اتفاق می‌افتد مربوط به مسائل دفاعی است و توانمندی جمهوری اسلامی تهدیدی برای کشورها محسوب نمی‌شود.

به گفته فرمانده منطقه پدافند هوایی مرکزی شهید نصراصفهانی، کشف، رهگیری و در صورت اثبات قصد خرابکاری؛ انهدام متجاوز وظایفی است که به قرارگاه پدافند هوایی سپرده شده که پس از گذشت 8 سال این مأموریت به خوبی در حال انجام است.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از اطلاعات مرتبط با پدافند به دلیل رده‌بندی محرمانه قابل انتشار نیستند، گفت: شاید به همین دلیل مردم نسبت عملکرد پدافند آگاهی نداشته باشند و این یکی از ویژگی‌های پدافند است که در گمنامی برای امنیت کشور تلاش می‌کند؛ از طرفی برای داشتن دست بالاتر، بسیاری از توانمندی‌های نظامی پدافند نیز گفته نمی‌شود.

جوکار در ادامه با تقدیر از خبرنگاران و وظیفه خطیری که بر عهده آن‌هاست اظهار داشت: مردم توقع دارند آنچه در جامعه اتفاق می‌افتد به سمع و نظرشان برسد این اتفاق محقق نمی‌شود مگر اینکه خبرنگاران وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

وی با بیان اینکه مردم ما جزو سیاسی‌ترین کشورها هستند، بیان کرد: این موضوع نشان از آن دارد که افسران حوزه قلم توانسته‌اند به خوبی خواسته‌های مردم را نسبت به کسب آگاهی برآورده کنند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی مرکزی شهید نصراصفهانی رسانه را یکی از نقاطی دانست که مورد هجمه دشمن قرا دارد و از طرفی هم با سرمایه‌گذاری که انجام داده‌اند به عنوان ابزاری برای تهدید کشورمان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/63064/صا40

نظر شما