شناسهٔ خبر: 14965424 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حسینی عنوان کرد:

استقبال دانش‌آموزان از کتاب «شاهزاده روم»

گروه ادب: مدیرعامل نشر شهر با پیش‌بینی اهدای یک میلیون جلد کتاب در جشنواره «یاد یار مهربان» گفت: در سال گذشته دانش‌آموزان از کتاب «شاهزاده روم» استقبال زیادی کردند.

صاحب‌خبر -
سیدمجید حسینی، مدیرعامل نشر شهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره جشنواره «یاد یار مهربان» گفت: این جشنواره در سال گذشته میان پایه‌های هفتم و هشتم برگزار شد و در بخش‌های مختلف مطالعاتی و کتابخوانی، کتاب‌هایی را به دانش‌آموزان معرفی کردیم که هر یک از آنها تا سقف 20 هزار تومان کتاب انتخاب کردند.
وی افزود: در این راستا 580 هزار جلد کتاب برای دانش‌آموزان ارسال و جشنواره به این ترتیب آغاز شد و اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره با حضور برندگان این دوره، 8 مهرماه امسال برگزار می‌شود.
حسینی ادامه داد: همزمان با اختتامیه سیزدهمین دوره، چهاردهمین دوره جشنواره «یاد یار مهربان» نیز آغاز می‌شود و حدود 400 هزار دانش‌آموز از پایه‌های هفتم، هشتم و نهم حضور می‌یابند و تا سقف 20 هزار تومان کتاب دریافت می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود حدود یک میلیون جلد کتاب به دانش‌آموزان اهدا شود.
وی درباره تعداد عناوین کتاب‌های اهدایی در چهاردهمین دوره جشنواره «یاد یار مهربان» عنوان کرد: در حال حاضر فهرست کتاب‌های جدید مناسب گروه سنی یاد شده را از ناشران درخواست کرده‌ایم و در حال دریافت این فهرست‌ها هستیم و هنوز این تعداد مشخص نشده است.
مدیرعامل نشر شهر در پاسخ به سؤالی درباره معیار انتخاب کتاب‌ها بیان کرد: در رابطه با این موضوع معیارهای متعددی وجود دارد و در این راستا کارشناسانی از آموزش و پرورش، مؤسسه نشر شهر و مجمع ناشران انقلاب اسلامی کتاب‌ها را بررسی و انتخاب می‌کنند، اما عمده هدف این است که کتاب‌هایی به روز و مناسب ذهنیت دوره متوسطه باشد و از سوی دیگر علاقه‌مندی آنها نیز در نظر گرفته می‌شود که از میان این کتاب‌ها حدود 2 تا 3 هزار عنوان انتخاب خواهد شد.
وی یادآور شد: کتاب‌ها در حوزه‌های گوناگون انتخاب می‌شود و بخشی از آنها مربوط به دین و ارزش‌های انقلابی است که این بخش در سال گذشته نیز وجود داشت و در بحث دینی کتاب «شاهزاده روم» اول شد و دانش‌آموزان استقبال خوبی از آن داشتند و در بخش‌های دیگر نیز بیشترین استقبال مربوط به حوزه رمان و سپس شگفتی‌های علمی بود.
گفتنی است، سیزدهمین دوره جشنواره «یاد یار مهربان» که در سال گذشته آغاز شد، تفاوت‌های فاحشی نسبت به دوره‌های گذشته داشت و دانش‌آموزان در این دوره از روی فهرست کتاب‌هایی که در وبسایت جشنواره بود، کتاب‌های مورد علاقه خود را انتخاب می‌کردند که این روش در سال جاری نیز ادامه داشته و دانش‌آموزان می‌توانند کتاب‌های مورد علاقه خود را تا سقف 20 هزار تومان انتخاب کنند و کتاب‌های مورد نظر ارسال می‌شود که دانش‌آموزان می‌توانند در مجموعه‌ای از فعالیت‌های کتابخوانی شرکت کنند و به ازای هر فعالیت تعدادی کارت امتیاز دریافت می‌کنند که به بیشترین امتیازها جوایزی نفیس اهدا می‌شود.

نظر شما