تیننیوز| به گفته مازیار حسینی، معاون حملونقل و ترافیك شهردار تهران، كاركرد و مأموریت تاكسی در تهران باید عوض شود و در ایستگاههای مشخص، تاكسی داشته باشیم و تا حد امكان از تعداد و تردد تاكسیهای گردشی بكاهیم. به این منظور برنامه منظمی برای تاكسیها تعریف شده و در دستور كار قرار دارد تا شركتهای بزرگ هر كدام به تنهایی حدود 20هزار دستگاه تاكسی را تحت پوشش قرار دهند.
وی با تأكید بر اینكه در نوسازی ناوگان تاكسیرانی باید به سمت و سوی اتومبیلهایی رفت كه حداقل آلایندگی دارند، اضافه كرد: تاكسیهای پیكان به اندازه وزن خودشان در سال آلودگی تولید میكنند و ما در تهران 95، كلكسیونی از تاكسیهای پیكان تولید 48تا 84 را داریم كه در این میان، یكی، دو دستگاه تاكسی پیكان مدل 48 نیز به چشم میخورد.
حسینی درخصوص برنامههای مدیریت شهری برای توسعه كیفی تاكسیرانی پایتخت و حركت آن از ناوگانی آلاینده و خسته به سوی ناوگانی پاك و چالاك با اعلام اینكه در تهران 78هزار دستگاه تاكسی با 78هزار راننده تاكسی و 20هزار راننده كمكی فعالیت میكنند، گفت: در تمام دنیا، تاكسی وسیله حملونقل عمومی محسوب نمیشود ولی در كشور ما تاكسی را وسیله حملونقل عمومی میشناسند.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینكه تاكسیهای پیكان را شناسایی كرده و به در منازل مالكان این خودروها مراجعه و آنها را راهنمایی و توجیه میكنیم كه خودروی خود را نوسازی كنند، اظهار كرد: در خیابان هم اگر تاكسیهای پیكان مشاهده كنیم با رانندگان آنها مذاكره میكنیم و به این ترتیب طی دو ماه، دو هزار دستگاه تاكسی پیكان را شناسایی و نوسازی كردهایم.
حسینی با بیان اینكه امیدواریم تا پایان سالجاری، هیچ تاكسی پیكانی نداشته باشیم و 6 هزار و 300 دستگاه تاكسی پیكان در تهران برای همیشه به تاریخ بپیوندند، تصریح كرد: خودرویی كه بهعنوان جایگزین پیكان در نظر گرفته شده، سمند با استاندارد یورو4 است و تهران هماكنون با نوسازی 3هزار دستگاه تاكسی در كشور، رتبه اول را در اختیار دارد.
∎
وی با تأكید بر اینكه در نوسازی ناوگان تاكسیرانی باید به سمت و سوی اتومبیلهایی رفت كه حداقل آلایندگی دارند، اضافه كرد: تاكسیهای پیكان به اندازه وزن خودشان در سال آلودگی تولید میكنند و ما در تهران 95، كلكسیونی از تاكسیهای پیكان تولید 48تا 84 را داریم كه در این میان، یكی، دو دستگاه تاكسی پیكان مدل 48 نیز به چشم میخورد.
حسینی درخصوص برنامههای مدیریت شهری برای توسعه كیفی تاكسیرانی پایتخت و حركت آن از ناوگانی آلاینده و خسته به سوی ناوگانی پاك و چالاك با اعلام اینكه در تهران 78هزار دستگاه تاكسی با 78هزار راننده تاكسی و 20هزار راننده كمكی فعالیت میكنند، گفت: در تمام دنیا، تاكسی وسیله حملونقل عمومی محسوب نمیشود ولی در كشور ما تاكسی را وسیله حملونقل عمومی میشناسند.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینكه تاكسیهای پیكان را شناسایی كرده و به در منازل مالكان این خودروها مراجعه و آنها را راهنمایی و توجیه میكنیم كه خودروی خود را نوسازی كنند، اظهار كرد: در خیابان هم اگر تاكسیهای پیكان مشاهده كنیم با رانندگان آنها مذاكره میكنیم و به این ترتیب طی دو ماه، دو هزار دستگاه تاكسی پیكان را شناسایی و نوسازی كردهایم.
حسینی با بیان اینكه امیدواریم تا پایان سالجاری، هیچ تاكسی پیكانی نداشته باشیم و 6 هزار و 300 دستگاه تاكسی پیكان در تهران برای همیشه به تاریخ بپیوندند، تصریح كرد: خودرویی كه بهعنوان جایگزین پیكان در نظر گرفته شده، سمند با استاندارد یورو4 است و تهران هماكنون با نوسازی 3هزار دستگاه تاكسی در كشور، رتبه اول را در اختیار دارد.