شناسهٔ خبر: 1496061 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده جمهوری‌خواه: نباید به کمتر از عدم استفاده ایران از سانتریفیوژهای خود رضایت داد

نماینده جمهوری‌خواه آمریکا روز جمعه تصریح کرد که دولت این کشور در مذاکرات با ایران نباید به چیزی کمتر از برچیده شدن سانتریفیوژهای ایران رضایت دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکای هیل «مارک میدوز» روز جمعه مدعی شد که آمریکا نباید در جریان مذاکرات هسته‌ای با ایران از تقاضاهای خود صرفنظر کرده و یا آنها را تقلیل دهد.

روز گذشته اسوشیتدپرس به نقل از برخی از دیپلمات‌های آمریکایی نقل کرده بود که آمریکا باید به ایران اجازه بدهد که حداقل نیمی از تعداد سانتریفیوژهای خود را حفظ کند و ذخایر گاز اورانیوم خود را کاهش دهد. میدوز در واکنش به این خبر گفت: «آمریکا نباید با هیچ چیزی به غیر از انصراف کامل ایران از استفاده از سانتریفیوهای خود رضایت دهد.»

این نماینده آمریکایی در ادامه با بسیار ضعیف خواندن این استراتژی و اظهار نگرانی از احتمال پیگیری این استراتژی، ایران را به استبداد متهم کرده و مدعی شد که آمریکا باید همه تلاش خود را به کار ببرد تا مطمئن گردد که ایران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت.

وی افزود: «‌تصدیق بیش از اندازه ایران در مذاکرات ممکن است امنیت ملی آمریکا را تهدید کند. اجازه دادن به ایران برای نگاهداری بیشتر سانتریفیوژهای خود عواقب ناگواری برای آمریکا به بار خواهد آورد.»

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که مذاکرات هسته‌ای میان طرف ایرانی و غربی در نیویورک در جریان است. 24 نوامبر به عنوان تاریخ نهایی حصول به توافق مطرح شده است. ایران همواره تاکید کرده است که پذیرش حق غنی‌سازی ایران در خاک خود، خط قرمز جمهوری اسلامی است و حاضر نیست به قیمت حصول توافق از حقوق ملت عبور کند.

انتهای پیام/ق

نظر شما