شناسهٔ خبر: 67737652 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش چشمگیر صهیونیست‌هایی که از اراضی اشغالی می‌روند

تهران- ایرنا- هر روز که از حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و پاسخ سنگین مقاومت فلسطین و لبنان به جنایات صهیونیست ها می‌گذرد، بر شمار صهیونیست هایی که اراضی اشغالی را ترک می کنند و حاضر به بازگشت نیستند، افزوده می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند که شمار صهیونیست‌هایی که پس از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲ و آغاز عملیات طوفان الاقصی) سرزمین های اشغالی را ترک کرده‌اند، رقم قابل ملاحظه ای را نشان می‌دهد.

بنا بر اعلام روزنامه «تایمز اسرائیل» و شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، آمار مهاجرت دائمی صهیونیست‌ها، ۲۸۵ درصد در اکتبر سال ۲۰۲۳ در مقایسه با همین مدت در سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است.

این آمار یکماه پس از شروع جنگ علیه غزه به شدت افزایش یافت، به طوری که ۳۰ هزار صهیونیست به شکل دائمی در حدفاصل نوامبر ۲۰۲۳ و مارس ۲۰۲۴ از اراضی اشغالی رفتند.

طبق آمارهای رسمی اعلام شده از سوی صهیونیست‌ها، شمار افرادی که از خارج به اراضی اشغالی بازگشته‌اند، به میزان ۲۱ درصد کاهش داشته است به طوری که بین اکتبر ۲۰۲۳ و مارس ۲۰۲۴، حدود هشت هزار و ۸۹۸ نفر برگشته‌اند. این درحالی است که این آمار در مدت مشابه سال قبل از آن ۱۱ هزار و ۲۳۱ نفر بوده است.

طبق آمار اعلام شده از سوی صهیونیست‌ها، شمار افرادی که در ماههای قبل از جنگ و در بحبوحه اعتراضات گسترده علیه طرح تغییرات قضایی کابینه رژیم صهیونیستی، به خارج از اراضی اشغالی مهاجرت کرده‌اند؛ با افزایش ۵۱ درصدی در دوره ژوئن تا سپتامبر ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ روبرو بوده است.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از تشدید مهاجرت معکوس از فلسطین اشغالی بعد از عملیات طوفان الاقصی و همچنین تکمیل ظرفیت پروازها و برنامه های سفر به خارجِ دفاتر خدمات مسافرتی در پی ترس شهرک نشینان از گسترش جنگ با حزب الله لبنان خبر دادند.

به گزارش روزنامه «زمان» رژیم صهیونیستی، فقط در ۶ ماه ابتدایی جنگ علیه غزه، ۵۵۰ هزار صهیونیست، سرزمین های اشغالی را به مقصد کشورهای جهان ترک کرده اند.

دفاتر گردشگری رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده اند که هزاران صهیونیست دیگر نیز از ترس گسترش جنگ بین حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی، در حال ترک فلسطین اشغالی هستند.

براساس اعلام این دفاتر، تمام ظرفیت های خالی رزرو برای سفر به خارج از فلسطین اشغالی پرشده و امکان ثبت نام افراد جدید وجود ندارد.

کارشناسان نیز با اشاره به وضعیت نامطلوب حکمرانی و اختلافات داخلی بین سران رژیم صهیونیستی اذعان دارند که اگر این رژیم با همین فرمان جلو رود، آینده ای نخواهد داشت و باید منتظر فروپاشی و مهاجرت معکوس صهیونیست ها از سرزمین اشغالی فلسطین بود.

یک نظرسنجی جدید در سرزمین های اشغالی نیز نشان‌ داده که اکثریت صهیونیست‌ها از آینده ناامید و خواستار آتش‌بس در نوار غزه و توافق با مقاومت فلسطین برای آزادی اسیران صهیونیست هستند.

براساس نظرسنجی جدید منتشر شده توسط موسسه صهیونیستی موسوم به «دموکراسی» در تل آویو، امید توده صهیونیست ها به آینده رژیم اشغالگر و امنیت آن کاهش یافته است.

بیشتر صهیونیست های مقیم سرزمین های اشغالی دوتابعیتی هستند و یا خود یا پدرو مادر یا اجدادشان متولد کشور دیگری هستند که از آن به این سرزمین ها مهاجرت کرده اند.

بعد از عملیات طوفان الاقصی، تعداد زیادی از صهیونیست های دارای تابعیت دوگانه به کشورهایشان برگشته اند و مهاجرت معکوس صهیونیست ها به کشورهای دیگر، اکنون به یکی از دغدغه های جدی مقامات رژیم اسرائیل تبدیل شده است.

کارشناسان مسائل سیاسی، وادار کردن اشغالگران به ترک سرزمین های اشغالی را یکی از مهمترین دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی ارزیابی می کنند که می تواند در درازمدت، زمینه فروپاشی رژیم اشغالگر را فراهم کند.

نظر شما