شناسهٔ خبر: 14955553 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

تعطيلي ۴۲‌درصد مصالح‌فروشي‌ها
 رييس اتحاديه مصالح ساختماني استان تهران با اشاره به تاثير ركود بازار مسكن بر بازار مصالح ساختماني گفت: ركود ساخت و ساز در مسكن تاثير مستقيمي بر بازار مصالح ساختماني دارد، به‌طوري كه حدود ۴۲‌درصد از مصالح‌فروش‌هاي استان تهران به دليل عدم تامين هزينه واحدهاي صنفي خود تعطيل شده‌اند. به گزارش مهر، اسماعيل كاظمي با بيان اينكه براساس آمار بانك مركزي در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ صدور پروانه‌هاي ساختماني ۵۱‌درصد كاهش داشته است، افزود: همچنين صدور پروانه‌هاي ساختماني در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ با ۲۸‌درصد كاهش روبه‌رو شده است كه به همين ميزان مصالح‌فروش‌ها هم با كاهش فروش مواجه شده‌اند. رييس اتحاديه مصالح ساختماني استان تهران با اعلام اينكه توليد مصالح ساختماني به خصوص در بخش سيمان كه توليد انبوه داريم با مشكلاتي مواجه شده است، اظهاركرد: رقابت ناصحيح ميان توليدكنندگان و توزيع‌كنندگان يا همان عوامل خرده‌فروشي از ديگر مشكلاتي است كه مصالح‌فروش‌ها با آن روبه‌رو هستند. كاظمي با اعلام اينكه در حال حاضر واحدهاي صنفي با ۶۰‌درصد ظرفيت كار مي‌كنند، گفت: قيمت مصالح ساختماني در ۳سال گذشته رشدي نداشته است و حتي فروشندگان نتوانستند با قيمت‌هايي بدون سود، مصالح ساختماني را به فروش برسانند و اغلب در حد اينكه واحدهاي صنفي خود را تعطيل نكنند، مشغول فعاليت هستند. رييس اتحاديه مصالح ساختماني استان تهران ادامه داد: در زمينه مواد كاني و غيرفلزي ظرفيت زيادي داريم و روي هم رفته در مصالح سيمان و گچ استاندارد كافي وجود دارد اما در ساير مصالح ساختماني مانند شن، ماسه، خاك رس و خاك سنگ بايد نظارت بيشتري صورت گيرد.

برنامه‌هاي دولت يازدهم
در حوزه ريلي
مديرعامل راه‌آهن از برنامه دو خطه كردن ۲۰۰۰كيلومتر راه آهن در كشور خبر داد و با بيان اينكه ۸۰۰كيلومتر اين خطوط در دولت يازدهم به بهره‌برداري مي‌رسد، گفت: ‌قطار سريع‌السير تهران-اصفهان 3سال ديگر به اتمام مي‌رسد. به گزارش تسنيم، محسن پورسيدآقايي با بيان اينكه مجموع حمل و نقل بار به قيمت سال 92 انجام مي‌شود و اين تاثير مهمي در كنترل تورم داشت، اظهار كرد: اين كار باعث جذب بار به سمت راه‌آهن شد، در حوزه مسافري هم قطارهاي 5ستاره تعريف شد و منوط به اينكه مشخصات اين قطارها را داشته باشند نرخ بليت آنها آزاد مي‌شود. وي با بيان اينكه در بخش مسافري بيشتر به كيفيت و ايجاد رقابت اهميت داده‌ايم، تصريح كرد: امروز تقريبا در همه شرايط دو هفته زودتر مي‌توان بليت قطار در كلاس‌هاي مختلف تهيه كرد. وي با بيان اينكه مردم اجازه انتخاب دارند، ‌افزود: ‌در بخش مسافري اندكي كاهش داشته‌ايم و مردم از سواري شخصي استفاده مي‌كنند، يعني اتوبوس‌ها خيلي افت كرده‌اند و راه‌آهن تقريبا ثابت مانده است. معاون وزير راه‌و‌شهرسازي با بيان اينكه در بخش مسافري با افزايش سرعت اين عقب‌ماندگي را جبران مي‌كنيم، درخصوص زيرساخت‌هاي اين هدف گفت: در تهران-مشهد بايد خط حتما برقي شود كه سرعت آن به 200كيلومتر و زمان سير به 6ساعت مي‌رسد و با اين كار مي‌توانيم از سواري شخصي سبقت بگيريم. در برخي مسيرها جاده خيلي سريع‌تر از راه‌آهن مي‌رسد و مردم ترجيح مي‌دهند از سواري استفاده كنند. پورسيدآقايي با تاكيد بر اينكه بايد به سمت مسيرهاي كوتاه و سرعت بالا برويم تا مردم جذب حمل‌ونقل ريلي شوند، اظهار كرد: در اين راستا ال‌سي قطار سريع‌السير تهران-اصفهان بازگشايي شده و كارگاه آن فعال است و تا 3سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد. وي با بيان اينكه فاينانس برقي كردن راه‌آهن تهران-مشهد با چيني‌ها نهايي شده كه سرعت را به 200كيلومتر افزايش مي‌دهد، ادامه داد: در تبريز نيز خط جديد ميانه-تبريز در اين دولت به اتمام مي‌رسد و خط‌آهن تهران-تبريز به 6ساعت كاهش يافت. به گفته وي، امروز راه‌آهن كشور يك كارگاه بزرگ عمراني است و در حال برطرف كردن گلوگاه‌ها هستيم. وي با بيان اينكه 2000‌كيلومتر راه‌آهن در حال دوخطه شدن است، ‌گفت: از اين ميزان بيش از 830‌كيلومتر در حال انجام است و منابع آن تامين شده، 1200‌كيلومتر ديگر نيز در دست اقدام است كه عمليات اجرايي آن تا پايان امسال آغازمي‌شود. وي با بيان اينكه مسيرهاي تهران-زنجان يكي از اين پروژه‌هاست، افزود: ‌از بافق به اصفهان نيز در حال دوخطه شدن است، در جنوب اهواز به سربندر به اتمام رسيده ‌همچنين اهواز به انديمشك در حال دوخطه شدن است.

تعطيلي فرودگاه مهرآباد مطالبه گروهي سودجو است
 علي رستمي، مدير‌كل فرودگاه مهرآباد با اعلام افزايش تقاضاي پروازي فرودگاه مهرآباد به ۱۵ميليون مسافر، تعطيلي فرودگاه مهرآباد را مطالبه گروهي سودجو دانست و گفت: مردم فقط مي‌خواهند خدمات بهتري دريافت كنند.
به گزارش پايگاه خبري وزارت راه‌و‌شهرسازي، علي رستمي با اعلام ارتقاي سطح خدمات در دو حوزه در فرودگاه مهرآباد گفت: از زماني كه بحث انتقال فرودگاه مهرآباد مطرح شد بنا به دستور وزير راه‌و‌شهرسازي تعهد داريم در دو بخش خدمات فرودگاهي و ساماندهي پروازهاي فرودگاه مهرآباد، اقدامات اساسي داشته باشيم.
مدير‌كل فرودگاه مهرآباد با اشاره به عمر 70ساله فرودگاه و احاطه شدن شهر از سوي فرودگاه گفت: مديريت شهري با بي‌برنامگي معضل ايجاد كرده است و اگر هم بحراني باشد آن را فرودگاه پيش نياورده بلكه به خاطر عدم مديريت ساخت و سازها پيش آمده است. رستمي در پاسخ به منتقدان ادامه حيات فرودگاه مهرآباد، گفت: در كجاي دنيا با ساخت فرودگاه دوم و سوم در پايتخت فرودگاه اول را تعطيل كردند؟ جهان پر از شهرهاي دو فرودگاهي است ضمن اينكه براي ساخت و ساز يك فرودگاه جديد به گفته خود منتقدان چيزي حدود ۱۲هزار ميليارد تومان اعتبار لازم است. رستمي با بيان اينكه مردم از وجود فرودگاه ناراضي نيستند و آحاد مردم تنها مطالبه افزايش سطح خدمات را دارند، گفت: تعطيلي فرودگاه مطالبه گروهي سودجو است، مردم فقط مي‌خواهند خدمات بهتري دريافت كنند. مهرآباد فرودگاهي است كه به‌عنوان نماد فرهنگي و انقلابي شناخته مي‌شود، ضمن اينكه ترمينال يك فرودگاه مهرآباد ثبت ملي شده است و اين مكان براي آحاد مردم ايران ارزش تاريخي دارد. رستمي ادامه داد: در عين حال زيرساخت‌هاي فرودگاه امام خميني(ره) هم هنوز آماده نيست و با برنامه‌ريزي‌هاي اصولي در آينده‌يي دور بخشي از پروازهاي فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام(ره) انتقال مي‌يابد.

برچسب‌ها: