شناسهٔ خبر: 14955233 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

ذره‌بين

صاحب‌خبر -

کشف کارگاه پول چاپ‌کنی در جنوب تهران
شهروند| مأموران پلیس به دنبال یک عملیات ویژه اطلاعاتی، موفق شدند یک کارگاه مجهز و مدرن چاپ اسکناس‌های جعلی در پاکدشت را شناسایی و اعضای این باند را دستگیر کنند؛ در جریان این عملیات، اسکناس‌های جعلی ۵، ۱۰ و ۵۰‌هزار تومانی کشف شد.  به دنبال اقدامات اطلاعاتی گسترده و هماهنگ پلیس، روز  شنبه یک کارگاه چاپ اسکناس جعلی در حاشیه پاکدشت شناسایی شد.  مأموران پس از ورود به این کارگاه مجهز و پیشرفته موفق شدند كه مقادیر قابل توجهی کاغذ مخصوص و همچنین لوازم و تجهیزات مدرن چاپ و جعل اسکناس را کشف و تعداد 3 نفر از اعضای این باند جعل اسکناس را دستگیر کنند. در بازرسی از این کارگاه مدرن، چندین برگه از اسکناس‌های چاپ شده و برش نخورده و همچنین مقادیر متنابهی اسکناس‌های تقلبی برش‌خورده کشف و ضبط شد که روی تعدادی از ایران‌چک‌های کشف شده، مهر یکی از شعب بانک خصوصی «خ»، زده شده بود.  در جریان این عملیات  پلیس، بیش از 10‌میلیون تومان اسکناس جعلی و تقلبی در قالب اسکناس‌های 50‌هزار ریالی و 100‌هزار ریالی و ایران‌چک‌های 500‌هزار ریالی از این کارگاه کشف شد.  با کشف این کارگاه و انهدام این باند چاپ اسکناس جعلی، همکاران ما موفق شدند پیش از توزیع این پول‌های تقلبی در بازار این باند را منهدم و اعضای آن را شناسایی و دستگیر کنند.

سرقت‌های سریالی پسر زن‌نما در تالار عروسی‌ها
شهروند| پسر جوانی که با پوشش و آرایش زنانه وارد مجالس عروسی و زنانه شده و اقدام به سرقت اموال میهمانان مي‌كرد، دستگیر شد. مأموران کلانتری 11 مرکزی در پی مراجعه فردی مبنی بر سرقت کیف‌های زنانه در مراسم عروسی توسط یک مرد زن‌نما، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.  مأموران انتظامی پس از تحقیقات پلیسی موفق شدند مرد زن‌نما را که پسری 17 ساله بود، شناسایی و دستگیر کنند. متهم دستگیر‌شده در بازجویی‌های پلیسی جرم خود را قبول داشته و در ادامه به 15 سرقت از مجالس عروسی با پوشش و آرایش زنانه با همدستی یک زن دیگر در شهرستان‌های رباط‌کریم، بهارستان و اسلامشهر اعتراف کرد. مأموران با تشکیل یک تیم عملیاتی و هماهنگی قضائی همدست سارق دستگیرشده را نیز در مخفیگاهش دستگیر کردند. متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده قضائی و گذراندن مراحل قانونی روانه زندان شدند.

متهم به جرم بدل‌اندازی در اختیار پلیس قرار گرفت
دستگیری مرد بدل‌انداز با ‌هزار و ۱۴۹ سکه تقلبی
شهروند| مأموران کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب تهران بزرگ از یکی از مسافران این پایانه،‌ هزار و ۱۴۹ سکه تقلبی ضرب‌شده مربوط به دوران صفویه کشف كردند و متهم در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.  مأموران گشت پیاده کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب حین گشتزنی به فردی میانسال که یک کیسه مشکوک در اختیار داشت و در حال پرسه‌زنی بود، مظنون شده و وی را بازرسی كردند. در بازرسی صورت گرفته از داخل کیسه متهم یک‌هزار و ۱۴۹ قطعه سکه مسی ضرب‌شده مشکوک به طلا کشف شد. به دنبال کشف سکه‌های قدیمی متهم قبل از اقدام به فرار توسط مأموران دستگیر و به کلانتری منتقل شد و تحت بازجویی‌های پلیسی قرار گرفت. در خلال تحقیقات اولیه، متهم خود را «فرهاد» ۴۸ ساله معرفی و اعلام کرد: سکه‌ها را ساعاتی قبل در ازای به فروش رساندن سه عدد سنگ یاقوت به ارزش هر کدام ۳۰۰‌میلیون ریال از شخصی ناشناس در بازار منوچهری تهران خریداری کردم. در بررسی‌های بیشتر و با انجام تحقیقات و بازجویی پلیسی مشخص شد كه سکه‌ها نه‌تنها مربوط به دوران صفوی نیست، بلکه تقلبی است و متهم که چندین سابقه بدل‌اندازی در پرونده دارد، قصد داشت آنها را به شهرستان محل سکونت خود انتقال دهد و در آنجا به بهانه این‌که سکه اصل و مربوط به دوران صفویه است، تحت پوشش عتیقه به چندین برابر قیمت به فروش برساند. متهم به همراه اقلام مکشوفه جهت کارشناسی و تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفت. بنا بر اعلام کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران سکه‌ها به دلیل تقلبی بودن فاقد ارزش و اعتبار است و بنا به دستور مقام قضائی سکه‌ها باید  معدوم و متهم نیز به جرم کلاهبرداری و بدل‌اندازی جهت تحمل کیفر به زندان معرفی شود.

نظر شما