شناسهٔ خبر: 14956291 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

رخداد

صاحب‌خبر -

بازداشت عاملان اغفال یک دختر پیش از خروج از کشور
معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری دو جوان که یک دختر 30ساله را اغفال کرده بودند و قصد انتقال وی به خارج از کشور را داشتند، خبر داد. محمدرضا آمویی اظهار کرد: در پی گزارش والدین دختر 30ساله مبنی بر بازنگشتن دخترشان به منزل در دو روز گذشته، تحقیقات دراین‌باره آغاز شد. وی بیان کرد: پلیس اطلاعات با انجام اقدامات و شگردهای پلیسی از مقصد بعدی عاملان اغفال دختر خانواده کرمانشاهی باخبر شد و مأموران در هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با نيروي‌انتظامی شهرستان دیوان‌دره، موفق شدند دو مرد جوان را به همراه یک زن دستگیر کنند که قصد داشتند با خودروی سواری پژو از مرز ارومیه خارج شوند. معاون اجتماعی-‌انتظامی استان کرمانشاه عامل اصلی اغفال این دختر را حضور ناآگاهانه در شبکه‌های اجتماعی و ارتباط‌گیری با این دو جوان عنوان کرد و با اشاره به ترفند مجرمان سایبری در سوءاستفاده از هویت کاربران، گفت: از بیان اطلاعات شخصی و مالی در شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر وب و تلفن همراه خودداری کنید تا از اخاذی و سوءاستفاده مجرمان در امان باشید.

سارق محتویات خودروها به دام افتاد
فرمانده انتظامی گرگان از دستگیری سارق محتویات داخلی خودرو با 24 فقره سرقت خبر داد. سرهنگ «رضا عسکری» گفت: مأموران پلیس آگاهی گرگان در پی وقوع سرقت‌های سریالی و متعدد از محتویات خودرو با تحقیقات گسترده میدانی و ردیابی گوشی‌های موبایل سرقتی و همچنین بهره‌مندی از دوربین دستگاه خودپرداز که سارق از طریق کارت‌های بانکی سرقتی وجه نقد برداشت کرده بود، هویت متهم را شناسایی کردند. سرهنگ عسکری تصریح کرد: در بررسی و استعلام‌های انجام‌شده مشخص شد متهم چند ماهی است در زندان به سر می‌برد. به‌همین‌دلیل او به یگان انتظامی منتقل و در تحقیقات اولیه منکر هرگونه سرقت شد، اما پس از انجام تحقیقات تکمیلی به روش‌های نوین پلیسی و قرارگرفتن در برابر مستندات و ادله غیرقابل انکار از سوی پلیس، درنهایت به 24 فقره سرقت محتویات خودرو اعتراف کرد. این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: متهم که از سارقان سابقه‌دار است با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارق 20 منزل
سارق حرفه‌ای بعد از دستگیری به 20 فقره سرقت منزل اعتراف کرد. سرهنگ «نادر سهیلی»، فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر، گفت: مأموران با اقدامات پلیسی یک سارق منزل را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی او را در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند. این مقام انتظامی بیان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌های فنی پلیس و ارائه مستندات و مدارک، به 20 فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان خرمشهر اعتراف کرد.

کشف بیش از ‌هزار سکه تقلبی
مأموران کلانتری پایانه غرب تهران بزرگ از یکی از مسافران این پایانه ‌هزارو 149 سکه تقلبی ضرب‌شده مربوط به دوران صفویه را کشف کردند و متهم را در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دادند. سرهنگ «رضا بستو»، رئیس‌پلیس پیشگیری تهران، گفت: مأموران حین گشت‌زنی به فردی میان‌سال که یک کیسه مشکوک در اختیار داشت و در حال پرسه‌زنی بود، مظنون شدند و وی را بازرسی بدنی کردند. وی با بیان اینکه در بازرسی صورت‌گرفته از داخل کیسه متهم ‌هزار و 149 قطعه سکه مسی ضرب‌شده مشکوک به طلا کشف شد، افزود: به دنبال کشف سکه‌های قدیمی، متهم قبل از اقدام به فرار از سوی مأموران دستگیر و به کلانتری منتقل شد و تحت بازجویی‌های پلیسی قرار گرفت. این مقام انتظامی گفت: در خلال تحقیقات اولیه درباره موضوع، متهم خود را «فرهاد» 48ساله معرفی و اعلام کرد سکه‌ها را ساعاتی قبل در ازای فروش سه عدد سنگ یاقوت به ارزش هر کدام 300 ‌میلیون ریال از شخصی ناشناس در بازار منوچهری تهران خریداری کرده است. سرهنگ بستو تصریح کرد: در بررسی‌های بیشتر و با انجام تحقیقات و بازجویی پلیسی مشخص شد سکه‌ها نه فقط مربوط به دوران صفوی نیست، بلکه تقلبی بوده و متهم که چندین سابقه بدل‌اندازی در پرونده دارد، قصد داشت آنها را به شهرستان محل سکونت خود انتقال داده و در آنجا به بهانه اینکه سکه اصل و مربوط به دوران صفویه است، تحت پوشش عتیقه به چندین برابر قیمت به فروش برساند. رئیس‌پلیس پیشگیری پایتخت در پایان با بیان اینکه پرونده متهم به همراه اقلام مکشوفه برای کارشناسی و تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفت، خاطرنشان کرد: بنا بر اعلام کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، سکه‌ها به دلیل تقلبی‌بودن فاقد ارزش و اعتبار است و بنا به دستور مقام قضائی، سکه‌ها باید معدوم و متهم نیز به جرم کلاهبرداری و بدل‌اندازی برای تحمل کیفر به زندان معرفی شود.

نظر شما