شناسهٔ خبر: 14950958 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس شورای عالی ریاستی یمن:

هدف «جان کری» جلوگیری از تصمیمات جدید سیاسی یمن است

رئیس شورای عالی ریاستی یمن اعلام کرد که طرح جان کری در نشست جده با هدف ممانعت از اتخاذ تصمیمات جدید سیاسی یمن که در تقویت جبهه داخلی موثر است، ارائه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «صالح الصماد» رئیس شورای عالی ریاستی یمن با تاکید بر اینکه تصمیمات جدید سیاسی یمن جبهه داخلی در مقابله با ادامه تجاوزگری های دشمن را تقویت می کند، گفت: طرحی که جان کری در جده ارائه کرده است با هدف جلوگیری از تصمیمات جدید سیاسی مطرح شد.

 

وی افزود: تا زمانی که دشمنی عربستان ادامه دارد، ما کاملا این حق را داریم که گام های مناسبی را برای تقویت جبهه داخلی یمن برداریم.

 

الصماد تاکید کرد که احزاب مختلف یمن برای تشکیل و اعلام دولت وحدت ملی تصمیماتی را اتخاذ کردند و در عین حال در گفتگوها بین طرف های درگیر باز است.

 

مهم‌ترین اتفاق اخیر در تحولات یمن، تشکیل کمیته چهارجانبه «آمریکا،‌ انگلیس،‌ عربستان و امارات» بوده است که در شهر ساحلی «جده» برگزار شد.

 

«جان کری» در این نشست چهارجانبه طرحی جدید برای یمن آماده کرد و در پایان بالاتفاق بر سر آن توافق شده است. وزیر خارجه آمریکا در این نشست که با محوریت یمن برگزار شد، درباره چهار موضوع توافق کردند:1-خنثی کردن توان موشکی حوثی ها و خلع سلاح آنها 2- تاکید بر امنیت عربستان 3-تشدید مقابله با ایران درباره ادعای ارسال سلاح به حوثی ها  4- دولت وحدت ملی در یمن با مشارکت انقلابی ها و دیگر طرف های درگیری.

 

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله در پاسخ به طرح جان کری برای حل بحران یمن مبنی بر خلع سلاح انصارالله و مخالفت ضمنی با توافقات نشست جده به ریاست کری گفت: «هرکس بخواهد سلاح ما را بگیرد بداند که ما هم جان او را خواهیم گرفت.»

 

منبع: فارس

نظر شما