شناسهٔ خبر: 14950574 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هدف‌واقتصاد | لینک خبر

ايجاد پايگاه اطلاعاتي شناسايي دقيق يارانه‌بگيران

صاحب‌خبر -

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت : پايگاه اطلاعاتي دقيقي براي شناسايي دقيق‌تر مشمولان دريافت يارانه ايجاد شده و وزارت کار پس از آنکه شناسايي 85 درصدي مشمولان حذف يارانه محقق شد، دست به کار خواهد شد.

به گزارش ايسنا، علي ربيعي اظهارداشت : مجلس شوراي اسلامي سال گذشته حذف 6 ميليون نفر و امسال 30 ميليون نفر را براي وزارت کار تکليف کرده اما شناسايي اين تعداد يارانه بگير دشوار است و احتياط فراواني مي‌طلبد.

وي با رد هرگونه احتياط در حذف يارانه بگيران در آستانه انتخابات رياست جمهوري اظهار کرد: اگر احتياطي هم مشاهده مي‌شود به منظور جلوگيري از ضايع شدن حقوق نيازمندان واقعي است.

ربيعي با بيان اينکه يارانه بايد به بخشهاي اشتغال و بهداشت و درمان وارد شود، افزود: يارانه مستحق اقشار کم درآمد و دهک پايين جامعه است و دولت به حذف افراد غيرنيازمند از ليست يارانه بگيران اعتقاد راسخ دارد.

وزير کار تصريح کرد: قبول داريم که کارگران، کارمندان و بازنشستگان زندگي دشواري دارند و بايد براي آنها فکري کرد به همين منظور باقيمانده منابع مالي حاصله از حذف يارانه بگيران را به اين قشر از جامعه به خصوص کارگاه‌هاي کوچک اقتصادي و اشتغالزا اختصاص خواهيم داد.

وي در ادامه به موضوع دريافتي‌هاي ناعادلانه و حقوق‌هاي نجومي اشاره کرد و با بيان اينکه مبارزه با فساد يقه آبي ها و يقه سفيدها در اولويت دولت است، گفت: اين دريافتها از آغاز انقلاب و با ايجاد جريان ناعادلانه اقتصادي به گونه‌اي نامتعارف شکل گرفت و امروز اصلاح آن در دستور کار قرار گرفته است اما مبارزه با فساد در دولت تدبير و اميد همچنان ادامه خواهد داشت هرچند فساد از بين رفتني نيست و تا زماني که بشر وجود دارد، فساد هم پابرجاست.

ربيعي گفت که در آغاز وزارت خود اقدام به کاهش 35 درصدي دريافتي کارمندان اين وزارتخانه کرده به نحوي که برخي از اعضاي هيات مديره شستا به طور خودجوش براي کاهش دريافتي خود اقدام کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما