شناسهٔ خبر: 14947660 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

معاون نهاد کتابخانه های عمومی کشور:

7000 کتابدار درکشور فعال هستند/ افزایش تعدادکتابداران تحصیلکرده

معاون دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور از فعالیت ۷ هزار و ۴۰۰ کتابدار در کتابخانه های کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از طاق نیوز، اسماعیل شفاعی پیش از ظهر امروز یکشنبه در مراسم معارفه مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، اظهار داشت: اقدامات مهمی در راستای نهادینه کردن شعار کتابدار محوری در زمان مسئولیت آقای مختار پور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور اتفاق افتاده است.

وی افزود: هم چنین اقدامات مهم و خوبی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با هدف اینکه روزی فرهنگ کتاب و مطالعه فرهنگ غالب جامعه باشد در حال انجام است.

شفاعی در ادامه گفت: یکی از مهمترین منابع درآمد کتابخانه ها، نیم درصد شهرداری است که در بسیاری از شهرداری های کشور این قانون  بسیار سهل و آسان در حال انجام است.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور همچنین افزود: در سطح کشور حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون، هزینه سرمایشی فضای کتابخانه های کشور است و این منبع می تواند کمک کند.

شفاعی با اشاره به آزمون استخدامی سال گذشته نهاد کتابخانه های کشور، گفت: شرکت فارغ التحصیلان دانشگاهی در این آزمون اتفاق خوبی بود و اعتقاد آقای مختار پور بر این است که وجود افراد متخصص در این زمینه یک ضرورت بوده که در گذشته و در دوره ای به این موضوع توجه نمی شد.

 وی ادامه داد: این اتفاق شهریور سال گذشته افتاد و جمعیت کتابداران تحصیلکرده زیاد شد و هم اکنون ۷۴۰۰ نفر در سراسر کشور به امر مقدس کتابداری مشغولند.

شفاعی با بیان اینکه کرمانشاه از استان های دارای ظرفیت غنی نیروی انسانی است، خطاب به مدیرکل جدید کتابخانه ها خواستار استفاده بهینه از این ظرفیت نیروی انسانی شد.

معاون نهاد کتابخانه های عمومی کشور اظهار داشت: پس از اتمام ماموریت آقای شایق خانم خوانسار به مدت ۶ ماه سرپرست شد که مجموع عملکرد ایشان طی این مدت خوب ارزیابی و تصمیم بر انتصاب ایشان به عنوان مدیرکل این مجموعه گرفته شد.

شفاعی ابراز امیدواری کرد با این انتصاب روزنه جدیدی در نهادهای کتابخانه های استان رقم بخورد و با همکاری مجموعه اداره کل کتابخانه های استان شاهد ارتقا شاخص های فرهنگی در استان باشیم.

انتهای پیام/م

نظر شما