شناسهٔ خبر: 14933927 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جنتی: اتمام کتابخانه مرکزی رشت را با جدیت دنبال می کنیم

رشت - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش بر این است که پروژه کتابخانه مرکزی رشت را که بیش از یک دهه از ساخت آن می گذرد، به اتمام رسانده و به مردم استان تحویل دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی جنتی روز یکشنبه پس از بازدید از پروژه در دست ساخت کتابخانه مرکزی رشت در جمع خبرنگاران بیان کرد: نهاد کتابخانه های عمومی از نیم درصد درآمدی که از شهرداری ها می گیرد، باید برای اتمام این پروژه کمک کند.
وی با یادآوری اینکه اتمام کتابخانه مرکزی رشت از مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری و هیأت دولت به گیلان است، گفت: با توجه به این امر، سازمان برنامه و بودجه نیز اعتبار لازم را تامین می کند تا این پروژه به اتمام برسد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخت و بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت را جزء مطالبات بحق مردم گیلان دانست و افزود: استانداری نیز کمک های لازم را برای اتمام این پروژه ارائه کرده است.
پروژه کتابخانه مرکزی رشت به عنوان بزرگترین کتابخانه شمال ایران، شاخص ترین پروژه عمرانی استان گیلان در بخش کتابخانه هاست.
مطالعات ساخت کتابخانه مرکزی رشت با زیربنای هفت هزار و 650 مترمربع در سال 1380 و عملیات اجرایی آن در سال 1383 آغاز شد، این کتابخانه ظرفیت نگهداری یک میلیون جلد کتاب و امکان مطالعه همزمان چند هزار نفر را دارد.
تاکنون 50 میلیارد ریال برای ساخت این کتابخانه هزینه شده و برای تکمیل این پروژه 150 میلیارد ریال دیگر نیاز است.
پروژه کتابخانه مرکزی رشت، در حال حاضر 57 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
گیلان از لحاظ سرانه مطالعه، مقام سوم کشور را دارد اما از لحاظ سرانه فضای کتابخانه ای، در جایگاه سی ام است.
اکنون یکصد کتابخانه در استان وجود دارد و حدود 50 هزار نفر عضو این کتابخانه ها هستند.
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته (شنبه) وارد استان گیلان شد.
طرح گازرسانی به 200 روستای گیلان دیروز با حضور جنتی به بهره برداری رسید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در جلسه شورای اداری گیلان حضور یافت و پس از آن، با آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت دیدار کرد.
حضور و سخنرانی در جمع اهالی فرهنگ، هنر، اندیشه و رسانه استان گیلان که عصر دیروز در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء رشت برگزار شد، از دیگر برنامه های روز نخست سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به گیلان بود.
علی جنتی امروز پس از بازدید از پروژه کتابخانه و تالار مرکزی رشت، در مراسم گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار می شود، سخنرانی می کند.
3019/2007

نظر شما