شناسهٔ خبر: 14941734 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واحد صنعتی تولید شیشه درشهرک صنعتی شیرازبه بهره برداری رسید

شیراز- ایرنا- یک واحد صنعتی تولید شیشه که بزرگترین واحد از این نوع در جنوب کشور عنوان شده است، یکشنبه در آیینی با حضور استاندار فارس در شهرک صنعتی شیراز به مناسبت هفته دولت به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید محمد علی افشانی یکشنبه با حضور در شهرک صنعتی شیراز، واحد صنعتی صنایع شیشه دنیا را افتتاح کرد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در این آیین گفت:این واحد صنعتی با سرمایه گذاری افزون بر 600 میلیارد ریال ایجاد شده است.
شاهپور قنبری افزود: با راه اندازی این کارحانه برای 86نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه تمام مراحل تولید شیشه دراین واحد صنعتی انجام می شود گفت:این کارخانه دارای بخش های موادسازی،انتقال مواد،کوره ، فرمینگ و بسته بندی است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس ظرفیت فعلی تولید انواع ظروف شیشه و بطری در این مجموعه صنعتی را 20تن در روز اعلام کرد وگفت: این ظرفیت تا پایان سال به بیش از 120تن در روز خواهد رسید.
قنبری افزود: در این کارخانه از ماده اولیه سیلیس که در معادن کشور وجود دارد انواع ظروف شیشه ای باکیفیت تولید می شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس همچنین با بیان اینکه در هفته دولت امسال در مجموع 15 طرح عمرانی و صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان به بهره برداری می رسند گفت: از این تعداد 10 طرح عمرانی و زیر ساختی وپنج طرح صنعتی و تولیدی است که در شهرک ها و نواحی صنعتی استان افتتاح شده اند .
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گفت: برای بهره برداری از طرح های عمرانی افزون بر 72 میلیارد ریال از اعتبارات شرکت شهرک های صنعتی فارس هزینه شده است.
قنبری اجرای خط انتقال 66کیلوولت برق شهرک صنعتی بزرگ شیراز را از مهمترین طرح های عمرانی آماده افتتاح اعلام کرد و گفت:این طرح با هدف توسعه و تقویت شبکه توزیع برق در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به عنوان مهمترین قطب صنعتی جنوب کشور و با بیش از 20میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.
به گفته مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس ، ایجاد شبکه 20 کیلوولت داخلی شهرک صنعتی بزرگ شیراز با 12میلیارد ریال اعتبار و تصفیه خانه شهرک صنعتی کازرون با 13میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح های مهم زیرساختی است که در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
وی سایر طرح های عمرانی آماده بهره برداری را شامل روشنایی شبکه داخلی شهرک صنعتی آباده،ساختمان آتش نشانی در شهرک های صنعتی ملوسجان سپیدان و جهرم ، پروژه بیس و آسفالت جاده دسترس شهرک صنعتی پاسارگاد،پیاده رو سازی شهرک صنعتی فتح آباد مرودشت ،حفاری چاه و اجرای خط انتقال آب شهرک صنعتی مُهر و آسفالت معابر شهرک صنعتی ملوسجان اعلام کرد.
2027 /1876

نظر شما