شناسهٔ خبر: 14928008 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان:

سرانه مطالعه در زنجان بالاتر از استان های دیگر است

R41375/P1377

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه لزوم فرهنگسازی در حوزه کتابخوانی گفت: سرانه مطالعه در زنجان بالاتر از استان های دیگر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حمید نباتچیان عصر امروز در بازدید از نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران سراسر کشور در زنجان با بیان اینکه متاسفانه در سالهای اخیر میزان سرانه مطالعه در کشور کاهش یافته است، اظهار داشت: با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده سرانه مطالعه در زنجان بالاتر از استانهای دیگر است.

وی با تاکید بر تاثیر گسترش فضای مجازی در کاهش سرانه کتابخوانی تصریح کرد: با ورود اینترنت، تلگرام، آی تی در زندگی روزمره مردم میزان مطالعه مردم و کتابخوانی کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان خاطرنشان کرد: با انجام برنامه‌های فرهنگی میزان علاقه به کتاب و کتابخوانی در مردم باید افزایش یابد.

وی به میزان تاثیر برگزاری نمایشگاه های کتاب در افزایش سرانه مطالعه کتاب در بین مردم اشاره کرد و یادآور شد: این اقدام به فرهنگ کتابخوانی کمک شایانی می‌کند.

نباتچیان با اشاره به مرکز اسناد موجود در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بیان کرد: این مرکز دارای کتابهای تخصصی و اسناد تاریخی در حوزه برنامه‌ریزی، توسعه، اقتصاد، مسائل اجتماعی، فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی مطالعات سازمان، اسناد توسعه استان و غیره در مرکز اسناد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی  موجود است.

هشتمین نمایشگاه بزرگ ناشران سراسر کشور نخستین نمایشگاه استانی است که در مصلای زنجان از دوم شهریور ماه آغاز به کار کرده و تا هشتم شهریور ماه امسال ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما