شناسهٔ خبر: 14920530 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قائم مقام وزیربهداشت: سهم مردم ازهزینه بستری به 8.5 درصد رسید

اهواز -ایرنا- قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از جمله دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت این است که سهم مردم از هزینه بستری از 37 به 8.5 درصد کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، ایرج حریرچی شنبه در همایش دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در خوزستان درتالار مهتاب اهواز اظهارکرد: رفع بحران کمبود دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی، بیمه کردن جمعیت فاقد پوشش بیمه سلامت، کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های وزارت بهداشت، حمایت از ماندگاری پزشکان در بیمارستان های مناطق محروم و حضور متخصصان تمام وقت از جمله دیگر دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت است.
وی همچنین ارتقای هتلینگ بیمارستانی، احداث کلینیک ویژه، ترویج زایمان طبیعی و کنترل کردن تعرفه ها را از دیگر مزایای طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد.
حریرچی ادامه داد: در مدت یکسال از طرح تحول نظام سلامت 9 میلیون و 862 هزار و 265 نفر در کشور بیمه شده و تا این لحظه دفترچه دریافت کرده اند.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در زمان حاضر پنج هزار و 735 پزشک متخصص و فوق تخصص در کشور فعالیت دارند و همچنین 96 هزار و 627 تخت فعال در کشور وجود دارد که 58 هزار تخت فرسوده هستند و در راستای ارتقای هتلینگ بیمارستانی 39 هزار تخت نوسازی شد.
وی اضافه کرد: طرح تحول نظام سلامت در جهت ترویج زایمان طبیعی نقش مهمی داشت و 6.5 درصد سزارین کاهش یافته است.
حریرچی گفت: در راستای اجرای طرح تحول در حوزه بهداشت، دو هزار و 39 خانه بهداشت جدید احداث شده و 276 مورد در حال احداث است.
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: هم اکنون 6 هزار و 700 پزشک عمومی، 530 کارشناس و یک هزار و 955 پایگاه سلامت فعال هستند و 2 هزار و 169 پایگاه تعمیر و تجهیز و 818 مرکز خدمات جامع سلامت راه اندازی شدند.
وی افزود: 70تا 100 هزار میلیارد ریال در سال 1393 پرداخت های غیرقانونی داشتیم یعنی 10 الی 15 درصد کل هزینه های سلامت ما به صورت غیر قانونی رد و بدل می شد ولی در جلوگیری از زیرمیزی موفقیت های زیادی کسب کردیم.
حریرچی تصریح کرد: در راستای تحقق فرمایش های رهبر معظم انقلاب که بیمار و بیمار دار رنجی جز بیمار داری نداشته باشد باید با وحدت حرکت کنیم و در حوزه سلامت بدون توجه به جناح های سیاسی و کارشناسی دست به دست هم دهیم و تلاش کنیم.
قائم مقام وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: کشور ایران بعد از کره جنوبی دومین کشوری است که موفق شده مسائل رشد توسعه انسانی را حل کند.
وی گفت: امید به زندگی در ایران از 48.5 سال به 75.3 سال رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت در استان را در حالتی آغاز کردیم که از نظر شاخص های سلامت وضعیت خوبی نداشتیم.
اسماعیل ایدنی اضافه کرد: بیش از 6 هزار و 400 میلیارد ریال طرح عمرانی در حوزه سلامت در استان در دوره قبل متوقف شده بود که بیمارستان سوانح سوختگی، بیمارستان دشت آزادگان، مسجدسلیمان، رامهرمز، اروندکنار، ابوذر اهواز و طرح توسعه بیمارستان رازی و گلستان اهواز از جمله طرح های متوقف شده بود که در اولین گام با اهتمام وزیر بهداشت یک هزار و 760 میلیارد ریال به عنوان مصوبات سفر برای اتمام طرح های نیمه تمام در نظر گرفته شد.
وی اظهار کرد: بیمارستان 22 بهمن مسجدسلیمان بهره برداری شد، بیمارستان شهدای نفت دشت آزادگان، ابوذر اهواز و سوانح سوختگی در حال احداث هستند.
ایدنی خاطرنشان کرد: در طرح تحول نظام سلامت، پرداختی مردم در بیمارستان های دولتی خوزستان از 37 درصد به کمتر از پنج درصد کاهش یافته و کاهش زایمان طبیعی و سزارین، ماندگاری پزشکان و حمایت از بیماران سرطانی از جمله دیگر دستاوردهای این طرح است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در راستای طرح تحول حوزه سلامت در حوزه بهداشت، 121 پایگاه سلامت و 70 مرکز جامع سلامت راه اندازی شد و طرح تحول در حوزه آموزشی نیز آغاز شده که متناسب با نیازهای بازار کار، باید نیروی انسانی تربیت کنیم.
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه وارد اهواز شد و در آئین بهره برداری از مرکز جامع سلامت شماره 12 اهواز حضور یافت.
3004/6065/1352

نظر شما