شناسهٔ خبر: 14920362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

امام جمعه شهرستان ماهنشان:

رونق اقتصاد با پایین آوردن قیمت ها توسط اصناف/خرید های بی واسطه و هزینه های پایین+تصاویر

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: نقش اصناف در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم بوده و بازاریان می توانند با پایین آوردن قیمت ها اقتصاد شهرستان را رونق دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شمیم ماهنشان«حجت الاسلام حسینعلی زاهدی پور »در مراسم دیدار بسیج اصناف به مناسبت سالروز شهادت عراقی با اشاره به نقش اصناف در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهارکرد: اصناف، بزرگترین بخش نظام اقتصادی کشور و از جمله بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط به شمار می روند که بخش اعظمی از نظام تولید، توزیع و خدمات را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: نقش موثری که اصناف می تواند در پیشرفت و توسعه جامعه کمک کند این است که قیمت های کالاها و اجناس نباید بیش از اندازه و در حد مغازه های بین راهی به فروش رسد.

امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به گستره نقش اصناف در اقتصاد کشور گفت: اصناف می تواند در عرضه خدمات و کالا در فضای رقابتی بازار، تولید و همچنین اشتغال، نقش مؤثری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی داشته و  به عنوان یک پتانسیل بسیار خوب و بدون اتکا به منابع مختلف دولتی و حمایت ­های بخش ­های مختلف، به تنهایی می­ تواند درون­زا بوده و در پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور موثر باشد..

حجت الاسلام زاهدی پور تصریح کرد: خریدهای با واسطه باید پایین بیاد و در این راستا  هم  مسئولین اقدامات لازم را داشته باشند.

وی افزود: اصناف و بازاریان بایدوضعیت قیمت بازار را به گونه‌ای تنظیم کنند تا شاهد افزایش قیمت و در نهایت آسیب به مردم و اقشار کم درآمد نباشیم.

امام جمعه شهرستان ماهنشان با بیان اینکه اصناف و بازاریان همواره حامی انقلاب اسلامی بوده و در صحنه های مختلف پشتیبانی خود را از نظام اعلام داشته اند گفت:  با توجه به گستره اصناف در کشور، آنها علاوه بر ایفای نقش مؤثر در عرصه اقتصادی، در مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز نقش مهمی ایفا می کنند و بازاریان و اصناف شهرستان ماهنشان هم اگر دنبال پیشرفت فیزیکی و توسعه ی شهرستان هستند باید در برنامه های فرهنگی حضور به هم برسانند.

حجت الاسلام زاهدی پور خاطرنشان کرد: روحیه بسیجی باید در بین آحاد مردم تقویت شود و در راستای توسعه و آبادانی دست به دست  هم بدهند تا مشکلات سر راه را بردارند نه اینکه به خاطر نداشتن دغدغه بین جوانان و برخی از مسئولین شهرستان ماهنشان تمهاجر فرست شود.

وی با اشاره به برخی از کم کاریهای مسئولین افزود: برخی از مسئولین در شهرستان ماهنشان توجهی به وظایف خود ندارند و شهرستان را برای خود تبعید گاه می دانند و این حس را روزانه  به کار گرفته و در راستای خدمت رسانی عملکردهای مناسبی ندارند بنابراین  با این وضعیت ، و همچنین در ارتباط نبودن مردم با مسئولین و مسئولین با مردم توسعه و پیشرفت در شهرستان اتفاق نمی افتد.

فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان در ابتدای این مراسم گفت: هفته بسیج اصناف و بازاریان بمناسبت سالروز شهادت شهید مهدی عراقی نامگذاری شده است.

مجتبی برزگر به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، اشاره کرد و افزود: نقش اصناف، بازاریان و به ویژه بسیجیان در تحقق شعار سال بسیار مهم است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما