شناسهٔ خبر: 14919687 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فراخوان دومین جایزه کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی - اسلامی

تهران - ایرنا - فراخوان دومین جایزه کالاهای فرهنگی با رویکرد خلاقیت و نوآوری در طراحی و تولید اسباب بازی،کتاب - اسباب بازی و نوشت افزار که مرداد سال 95 در نمایشگاه اسباب بازی منتشر شد، با افتتاح نمایشگاه نوشت افزار ایرانی - اسلامی در اختیار فعالان این عرصه قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از دومین جایزه کالاهای فرهنگی، این جایزه در راستای شناسایی و حمایت از کالاها و پژوهش های فرهنگی برگزار می شود و در دی سال 95 پس از داوری، طرح های منتخب طی مراسمی معرفی خواهد شد.
این جایز به اهتمام و حمایت اداره کل مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط مرکز فرهنگی هنری پارپیرار اجرا می شود.
دوم شهریور ماه با افتتاح نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی، دیگر بار غرفه ای در این نمایشگاه دایر و پذیرای آثار کالاهای فرهنگی و پژوهش های شرکت کنندگان شد.
بر این اساس علاقه مندان به حضور در دومین جایزه کالاهای فرهنگی می توانند آثار خود را به غرفه جایزه کالاهای فرهنگی واقع در نمایشگاه نوشت افزار اسلامی -ایرانی در طبقه زیرین ، جنب مدیریت نمایشگاه از دوم تا دوازدهم شهریور همه روزه از ساعت 10 تا 22 در مرکز آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تحویل دهند.
همچنین آخرین مهلت ارسال کالاهای فرهنگی 15شهریور ماه ، آخرین مهلت ارسال چکیده پژوهش کالاهای فرهنگی 20 شهریور ماه و ارسال مقاله 15 آبان ماه است.
علاقخ مندان به ارسال آثار خود از طریق اینترنت می توانند با سایت جشنواره به نشانی: http://cgcf.ir مراجعه کنند.

** حضور جناب خان و شاهزاده روم در نمایشگاه ایران نوشت
عضو شورای سیاستگذاری جایزه کالاهای فرهنگی و مدیرعامل مجمع نوشت افزار اسلامی ایرانی در افتتاحیه نمایشگاه نوشت افزار گفت: امسال چهارمین سال آغاز تولید و فعالیت در این زمینه است. در سال 91 اولین نمایشگاه برگزار شد، کار را از صفر شروع کردیم، آن زمان در بازار محصولی با نام نوشت افزار که نشانه های بومی و ملی ما بر آن نقش بسته باشد نداشتیم. دغدغه جوانان خودجوش جناح مومن جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که حوزه های اسباب بازی، نوشت افزار و پوشاک که دچار غفلت قرار گرفته بود به فعالیت پرداختند و اوضاع را بهتر کردند.
سعید حسینی افزود: این حوزه دچار غفلتی شد که تولیدکنندگان و حاکمیت فکری برایش نکرده بودند. ابتدا این نمایشگاه در اولین سال با دو برند کار خود را آغاز کرد اما امروز و در این دوره 50 برند حضور دارند و بسیاری از فروشگاه ها میلیون ها محصول با المان های بومی و ملی توزیع کرده اند. فعالیت در چهار سال گذشته از نگاه ناظران بیرونی مثبت بوده و این به دلیل کار و مخاطب است که هر دو مردمی بودند .
مدیرعامل مجمع نوشت افزار اسلامی ایرانی با اشاره به محصولات جدید این دوره نمایشگاه گفت: تلاش بسیاری در این دوره برای توسعه ظرفیت رسانه ای و شخصیت سازی موضوعی انجام شد. شخصیت های تلویزیونی و سینمایی موفق مثل شاهزاده روم و جناب خان که را در این دوره ارائه شده اند.
وی افزود: امسال یکصد طرح مختلف عرضه و برای اولین بار ارائه می شود. این طرح ها، محصولاتی الهام گرفته از مدافعان حرم، شهدای غواص که سال گذشته بسیار از آنها یاد شد و انیمیشن «دیرین دیرین» و اساتید و مفاخر ایران زمین است که محصولات بسیار جذاب از شاهنامه فردوسی و دانشمندان تولید و عرضه می شوند.
چهارمین دوره نمایشگاه نوشت افزار اسلامی - ایرانی از دوم تا دوازدهم شهریور ماه همه روزه از ساعت 10 تا 22 در مرکز آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان بازدیدکنندگان است.
فراهنگ ** 1085 ** 9362 ** 1071