به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، مسافت بین میدان ابریشم تا بیمارستان سیدالشهدا(ع) این شهرستان که جاده اصلی لاهیجان به آستانهاشرفیه محسوب میشود، بیشتر ایام شاهد وقوع تصادفات مرگبار است.
با توجه به موقعیت گردشگرپذیری محور لاهیجان به آستانهاشرفیه و عدم رعایت رانندگان در کنترل سرعت مجاز، محور مذکور بهویژه در ایام شلوغ سال همواره شاهد تصادفات منجر به فوت عابران و مردم حاشیهنشین جاده است.
نبود سرعتکاه در جاده اصلی لاهیجان به آستانهاشرفیه موجب شده تا رانندگان بدون محابا روی پدال گاز فشار دهند و بدون دقت و توجه به اطراف رانندگی کنند و این موضوع منازل بسیاری در حاشیه جاده مورد نظر را سیاهپوش کرده است.
ضرورت نصب سرعتکاه در محور اصلی لاهیجان ـ آستانهاشرفیه
تعدادی از مردم ساکن حاشیه مسیر میدان ابریشم تا بیمارستان سیدالشهدا(ع) لاهیجان در گفتوگو با خبرنگار فارس خواستار نصب سرعتکاه در این محور شدند و اظهار کردند: سالهاست که در این محور شاهد مرگ عزیزان خود در تصادفات رانندگی هستیم و خانهای نیست که در طول سال سیاهپوش نشده باشد.
رئیس اداره راه و شهرسازی لاهیجان در گفتوگو با خبرنگار فارس با اشاره به نبود سرعتکاه در محور مذکور اظهار کرد: نصب هر گونه سرعتکاه بر اساس کنوانسیون بینالمللی راهها ممنوع است.
کاوه مجاوری، درباره افزایش قربانیان حادثه رانندگی در محور لاهیجان ـ آستانهاشرفیه، گفت: آمار تعداد قربانیان تصادفات این جاده باید توسط پلیس راه برآورد و به شورای ترافیک استان ارائه شود.
وی ادامه داد: در شورای ترافیک استان موارد حادثهخیز بودن محور مذکور بررسی شده و در صورت تصمیمگیری برای نصب سرعتکاه موارد به اداره راه و شهرسازی لاهیجان ابلاغ میشود.
شورای ترافیک گیلان حادثهخیز بودن محور لاهیجان ـ آستانهاشرفیه را بررسی کند
رئیس اداره راه و شهرسازی لاهیجان با بیان اینکه آمار تصادفات و کشتههای ناشی از آن به شورای ترافیک استان ارائه میشود، تصریح کرد: انتظار میرود شورای ترافیک گیلان پس از دریافت گزارشها مراتب را سریعتر مورد بررسی قرار داده و نتیجه را اعلام کند.
وی اداره راه و شهرسازی را مجری دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم شورای ترافیک در این زمینه سریعتر وضعیت محور مذکور را بررسی کند.
مجاوری از احداث کنار گذر جدید در لاهیجان خبر داد و یادآور شد: این کنارگذر در حال ساخت بوده و در صورت اتمام مسیر لاهیجانـآستانهاشرفیه ایمنتر میشود.
وی حریم راههای اصلی را 38 متر عنوان کرد و متذکر شد: در استانهای شمالی جادهها در نزدیکی ساخت و سازهای ساختمانی احداث شده و با توجه به افزایش سفر به گیلان تصادفات رانندگی نیز رشد دارد.
این مسؤول دلیل حادثهخیز بودن محور مذکور را بافتهای مسکونی نزدیک به جاده، افزایش حجم سفر، رعایت نکردن اصول رانندگی و... عنوان کرد.
انتهای پیام/2300/ط30
∎