شناسهٔ خبر: 14910806 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارگران شهرداری بروجرد خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند

بروجرد - ایرنا - جمعی از کارگران سازمان های خدمات موتوری و عمران و شهرداری منطقه 2 بروجرد روز شنبه با حضور در شهرداری مرکزی این شهر خواستار پرداخت 6 ماه حقوق معوقه خود شدند.

صاحب‌خبر -

یکی از این کارگران به خبرنگار ایرنا گفت: تاخیر در پرداخت حقوق باعث ایجاد مشکل برای همه کارگران شده است.
وی که نخواست نامش ذکر شود، افزود: 6 ماه حقوق دریافت نکرده ام و زندگی کردن در شرایط کنونی با وجود اجاره خانه و قسط بسیار دشوار شده است.
یکی دیگر از کارگران خواستار چاره اندیشی و رفع مشکل پرداخت حقوق کارگران از سوی شهرداری و شورای شهر شد و گفت: مسئولان شهرداری باید برای ایجاد درآمد پایدار از شهرداری های موفق الگو بگیرند.
محسن یارمحمدی معاون اداری مالی شهرداری بروجرد در جمع کارگران حاضر شد و به آنها قول پرداخت پنج ماه حقوق تا 20 روز آینده را داد.

** کارگران شهرداری بروجرد کارت های حمایتی 100 میلیون ریالی دریافت می کنند
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه بروجرد در این باره گفت: کارگران شهرداری بروجرد قشری زحمتکش هستند و نقش مهمی در زیباسازی شهر و ارتقای بهداشت و سلامت جامعه دارند و رفع مشکل آنها در حال پیگیری است.
احمد گودرزیان در گفت و گو با ایرنا افزود: مشکلات کارگران شهرداری بروجرد 2 هفته قبل در کمیسیون کارگری استان لرستان مطرح و برای حل این مشکلات تصمیم گیری شد.
وی افزود: قرار است با ضمانت شهردار بروجرد، کارت های حمایتی 100 میلیون ریالی به صورت نقدی به کارکنان شهرداری ارائه شود تا شاید بخشی از مشکلات کارکنان و کارگران از این طریق برطرف شوند.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه بروجرد اظهار کرد: امروز شهردار بروجرد نام کارکنان و کارگران شهرداری را برای دریافت کارت حمایتی نقدی به بانک ملی مرکزی بروجرد ارایه می دهد.
وی افزود: اگرچه این اقدام یک مسکن موقت است اما می تواند بخشی از مشکلات کارگران شهرداری بروجرد را برطرف کند.

** تامین منابع مالی شهرداری بروجرد نیازمند مدیریت هزینه است
رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی شورای اسلامی شهر بروجرد با ارائه راهکار برای حل مشکلات مالی شهرداری بروجرد گفت: تامین منابع مالی در شهرداری بروجرد نیازمند اعمال مدیریت هزینه است.
اشرف چگنی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انجام دوباره کاری ها در بخش خدماتی و عمرانی به دلیل کارشناسی نکردن امور، حرکت بدون برنامه مدون و تصمیم گیری سلیقه ای همگی باعث می شود تا بخش زیادی از منابع مالی در شهرداری تلف شود.
وی اظهار کرد: شهرداری باید برای تامین منابع مالی نسبت به تعریف طرح های شهری اقدام و با فروش اوراق مشارکت از نقدینگی موجود مردم در پیشرفت، توسعه و آبادانی شهر اقدام نماید.
وی تشکیل ستاد جذب سرمایه را در درآمد زایی شهرداری موثر دانست و افزود: باید از توان سرمایه گذاران برای اجرای طرح های شهری بهره مند شویم.
وی گفت: باید با نظر مشاوران و خبرگان شهری و کشوری، نحوه سرمایه گذاری و بازگشت مطمئن سرمایه همراه با سود مورد انتظار به صورت شفاف بیان شوند و طرح ها مشخص و در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرند.
چگنی تاکید کرد: از آنجا که درآمد شهرداری بروجرد هم اکنون وابسته به درآمدهای ناشی از ساخت وساز است باید با تشکیل موسسه ای از نخبگان و مشاوران نسبت به بررسی و تعریف منابع جدید اقدام کرد.
وی با تاکید بر لزوم تشکیل بانک عامل شهرداری افزود: این بانک می تواند به عنوان تضمین اخذ وام های داخلی اقدام نماید، ضمن آنکه با جمع آوری وجه مردم و باز پرداخت سود ، مردم را در توسعه و عمران شهر کمک کند.
وی استفاده بهینه از قانون عوارض نوسازی و عمران شهری به عنوان منبع درآمد پایدار، نهادینه کردن استخدام نیروها و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در شهرداری، افزایش بهره وری کارکنان . تغییر سیستم مالی شهرداری از نقدی به تعهدی را از دیگر راهکارهای تامین منابع مالی برای شهرداری دانست.
به گزارش ایرنا کارگران شهرداری بروجرد هدف از تجمع خود را حمایت از سوی شورای شهر، مسئولان بروجرد و پرداخت حقوق خود دانستند و عنوان کردند: هیچ انگیزه و هدف دیگری از این تجمع ندارند.
شهرداری بروجرد نزدیک به یکهزار و 700 نیرو دارد که برخی از مسئولان جذب اضافه بر نیاز در بدنه شهرداری در دوره های قبل را دلیل اصلی مشکلات کنونی این نهاد می دانند.
3031/6052/3022

نظر شما