علیرضا سلیمی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از سهم آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه، گفت: برنامههای در نظر گرفته شده برای حوزه آموزش و پرورش در برنامه ششم نمیتوانند اهداف مدنظر را به منظور اجرای شدن سند تحول بنیادین محقق سازند؛ درواقع به اهداف این سند به صورت عملیاتی در برنامه ششم توسعه توجه نشده است.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ ما باید در آموزش و پرورش تحول ایجاد کنیم، اما مشخص نیست چگونه با مواد در نظر گرفته شده در برنامه ششم توسعه، تحول در آموزش و پرورش محقق خواهد شد؛ چراکه تنها یک ماده به این مسئله پرداخته که سمت و سوی آن نیز به سمت خصوصیسازی است و در سایر بخشها هیچ مادهای به صورت عملیاتی در برنامه ششم وجود ندارد.
وی افزود: برنامه ششم توسعه در بخش آموزش و پرورش باید در کمیسیون تخصصی و صحن مجلس مورد بررسی و تغییرات قرار گیرد تا اهداف موردنظر در اسناد بالادستی تحقق یابد؛ در غیر این صورت با برنامهای که دولت به مجلس فرستاده، نمیتوان در مباحثی همچون ارتقاء منزلت و معیشت معلمان، نگاه جامع به آموزش و پرورش، عمران و بازسازی مدارس، تربیت و پرورش دانشآموزان اقدام قابل قبولی انجام داد و از همه مهمتر عدالت معیشتی را برای فرهنگیان برقرار کرد.
عضو هیأت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه مسائل آموزش و پرورشی در برنامه ششم مشخص و واضح نیست و گویا در تاریکی حرکت میکنیم، گفت: متاسفانه دولت برنامه اصلی را هنوز به مجلس نداده و تنها سلسله احکامی در اختیار نمایندگان بهمنظور بررسی و از دست ندادن زمان قرار گرفته است.
∎
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ ما باید در آموزش و پرورش تحول ایجاد کنیم، اما مشخص نیست چگونه با مواد در نظر گرفته شده در برنامه ششم توسعه، تحول در آموزش و پرورش محقق خواهد شد؛ چراکه تنها یک ماده به این مسئله پرداخته که سمت و سوی آن نیز به سمت خصوصیسازی است و در سایر بخشها هیچ مادهای به صورت عملیاتی در برنامه ششم وجود ندارد.
وی افزود: برنامه ششم توسعه در بخش آموزش و پرورش باید در کمیسیون تخصصی و صحن مجلس مورد بررسی و تغییرات قرار گیرد تا اهداف موردنظر در اسناد بالادستی تحقق یابد؛ در غیر این صورت با برنامهای که دولت به مجلس فرستاده، نمیتوان در مباحثی همچون ارتقاء منزلت و معیشت معلمان، نگاه جامع به آموزش و پرورش، عمران و بازسازی مدارس، تربیت و پرورش دانشآموزان اقدام قابل قبولی انجام داد و از همه مهمتر عدالت معیشتی را برای فرهنگیان برقرار کرد.
عضو هیأت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه مسائل آموزش و پرورشی در برنامه ششم مشخص و واضح نیست و گویا در تاریکی حرکت میکنیم، گفت: متاسفانه دولت برنامه اصلی را هنوز به مجلس نداده و تنها سلسله احکامی در اختیار نمایندگان بهمنظور بررسی و از دست ندادن زمان قرار گرفته است.