شناسهٔ خبر: 14882060 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جلوگیری از ریزش ۳۰۰ هزار نیرو/ بیمه ۱۱ میلیون نفر در دولت تدبیر و امید

خبرگزاری شبستان:وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این دولت ۱۱ میلیون نفر را بیمه کرده که اکثراً حاشیه ‌نشین و دارای مشاغل غیررسمی بودند، افزود: دولت تدبیر و امید توانست از طریق ثبت مشاغل از ریزش ۳۰۰ هزار نیرو جلوگیری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شب گذشته در نشست شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد با تبریک هفته دولت، گفت: شهید رجایی منحصر به فرد بود و سادگی رجایی همراه با شخصیت وی عجین بود.

 

وی نگاه شهید باهنر را مهربانانه و خاص دانست و اظهار داشت: شهید باهنر از عرصه فرهنگ به سیاست آمد و توجه خاصی به تربیت کودکان داشت.

 

ربیعی، ضمن تاکید بر اینکه مسئولان باید عمق نگری، آرامش و ادب شهید باهنر را سرلوحه کارهای خود قرار دهند، عنوان کرد: اگر قرار است در انقلابی بودن ما انحراف به وجود نیاید، باید از شهید رجایی الگو بگیریم.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه درسی را که در زندگی خود آموخته از شهید باهنر بود، یادآور شد: امروز بیش از همیشه باید ساده زندگی کردن را پیشه خود کنیم.

 

ربیعی، به استراتژی ‌هایی که در زمینه اشتغال دنبال می ‌شود اشاره و خاطرنشان کرد: استراتژی ما حمایت از مشاغل خرد برای ایجاد اشتغال است.

 

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در ابتدای فعالیت خود با ریزش نیرو در دولت قبل مواجه بود، یادآور شد: این دولت توانست از طریق ثبت مشاغل از ریزش 300 هزار نیرو جلوگیری کند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به اینکه با یک درصد رشد در حوزه اشتغال در سال 95 تعداد 100 هزار شغل در کشور ایجاد خواهد شد، افزود: این دولت 11 میلیون نفر را بیمه کرده که اکثراً حاشیه ‌نشین و دارای مشاغل غیررسمی بودند.

 

ربیعی، حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل را از برنامه ‌های در دستور کار این وزارتخانه دانست و گفت: ما باید بیش از گذشته کار کنیم و آسیب ‌های اجتماعی را کاهش دهیم.

 

وی به تغییر شرایط و فشار اقتصادی که در کشور وجود داشت اشاره و با بیان اینکه سهم نفت در اقتصاد کم شده، یادآور شد: امروزه اقتصاد کشور را پیش ‌بینی‌ و با کاهش تورم نشان دادیم که بسیاری از کارها را می ‌توان در کشور انجام داد.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه عده ‌ای در گذشته به صف می ‌ایستادند و سکه و ارز خرید و فروش می ‌کردند، عنوان کرد: امروز ارز ما تثبیت شده و در خصوص بدهی به پیمانکاران کارهای خوبی انجام شده و مجلس نیز مصوبه خوبی داشته است.

نظر شما