شناسهٔ خبر: 14889884 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ربیعی:

برای بهبود امنیت غذایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه داریم

نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای بهبود امنیت غذایی مردم و کاهش انواع آسیب های اجتماعی در کشور برنامه هایی داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در نشست با جمعی از مسئولان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و انجمن های معلولان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: ۱۲هزار واحد مسکونی به خانواده معلولان تعهد شده که این تعداد به زودی واگذار می شود.

وی بیان کرد: نباید هیچ خانواده دومعلولی و یا بالاتر فاقد مسکن در کشور وجود داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: زنان سرپرست خانوار کشور در اولویت بعدی برای تامین واحد مسکونی قرار دارند.

ربیعی تصریح کرد: قانون حمایت از معلولان را با وجود بار مالی به مجلس فرستادیم نامه زدیم و پیگیر هستیم و امیدوارم یادگار دوران خدمت من در این وزارتخانه اجرایی شدن این قانون باشد.

وی ادامه داد: حقوق و دستمزد کارگران در سه سال اخیر به طور میانگین حدود ۲۰ درصد افزایش داشته و رشد چند درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی نیز در حال پیگیری است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه بهبود امنیت غذایی مردم، به ویژه کارگران و بازنشستگان، گسترش خدمات درمانی تامین اجتماعی و کاهش انواع آسیب های اجتماعی در کشور برنامه هایی دارد که به زودی آنها را اجرا می کند.

ربیعی تاکید کرد: ساختار و سازوکار سهام عدالت در گذشته نادرست بوده است و در حال ساماندهی و تبدیل سهام عدالت به قانون هستیم.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برقراری عدالت منطقه‌ای است که در پروژه اقتصاد مقاومتی تعریف شده و دولت بنا دارد نابرابری را به عنوان یک بی‌عدالتی رفع کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به زودی در ابعاد مختلف متحول و پیشرفت می کند و نرخ بیکاری آن نیز کاهش می یابد. نگاه دولت و همت مدیران استانی برای توسعه این استان مثبت است و دولت در بخش اقتصاد و مبارزه با فقر و نابرابری‌ها برنامه دارد.

ربیعی افزود: دولت یازدهم دولت فکر، عقل و اندیشه است و در این دولت هر کسی به ما کمک کند و آجری روی آجر قرار دهد، مورد حمایت قرار می‌گیرد. برخی مفت‌خورهای رانت‌خوار که وام می‌گرفتند و اقساط را پرداخت نمی‌کردند، در این دولت محترم نیستند.

وی تصریح کرد: شرکای اجتماعی ما کارآفرینانی هستند که برای کار و رونق تولید از آنها حمایت می‌کنیم، ضمن اینکه دولت با خرد جمعی در کنار فکر و تدبیر مسائل را حل می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: یکی از مشکلات و بیماری‌های بازنشستگان جراحی عمل زانو بود که ۸۰۰ میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی آنها و سایر نیازمندی‌های آنها اختصاص دادیم.

ربیعی اضافه کرد: در سال‌های گذشته به دلیل افزایش تورم شکاف عمیق میان کارگران و دیگر افراد جامعه ایجاد شد که یکی از استراتژی‌های ما افزایش دستمزد کارگران بود که در طول سه سال اخیر حقوق کارگران بهبود پیدا کرد و متناسب با نرخ تورم در نظر گرفته شد. برای بازنشستگان تأمین اجتماعی متناسب با نرخ تورم برنامه‌ریزی کردیم و در حال اجرای این برنامه‌ها هستیم.

انتهای پیام

نظر شما