شناسهٔ خبر: 14866158 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

وزیر بهداشت به تشریح دستاوردهای وزارتخانه متبوعش پرداخت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ورود ۱۰۰ قلم داروی داخلی به بازار و برطرف شدن کمبود دارویی از دستاوردهای دولت در سه سال گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، از سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، سید حسن قاضی زاده هاشمی در پانزدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران افزود: عرضه 100 قلم دارو نمایشی نبوده و در حال حاضر توسط مردم استفاده می شود؛ سهم تولید داخلی در بازار دارو از 62 درصد به 70 درصد رسیده است.


هاشمی افزایش 11میلیونی بیمه شدگان در راستای طرح تحول سلامت و توزیع و فعالیت 10 هزار پزشک در مناطق محروم، روستایی و مرزی را از موفقیت های بزرگ دولت دانست و گفت: واردات دارو نیز نسبت به سال 92 ، 350 میلیون دلار کاهش یافته است.


وی مهمترین چالش حوزه درمان را مطالبات معوقه بیمارستان ها و دیگر گروه های پزشکی از وزارت بهداشت و درمان و بشرکت های بیمه دانست و افزود: این مایه شرمندگی است مطالبات داروخانه ها، تجهیزات پزشکی باید بر اساس قانون پراخت می شد که بی پاسخ مانده است.


پانزدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران با محور درد و درمان های آن با حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشک و دو هزار داروساز در سالن همایش های رازی آغاز شد. این کنگره از 3 تا 5 برپاست و برای شرکت کنندگان 18 امتیاز بازآموزی دارد.


طی این سه روز برگزاری حدود 35 نفر از دانشمندان و پژوهشگزان سرشناس کشور اطلاعات اخرین دستاوردهای خود را در زمینه درد ارائه خواهند کرد.

 

 

 

 

 

نظر شما