شناسهٔ خبر: 14593103 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در مسکو انجام می شود؛

تشکیل نخستین نشست کمیته مشترک روسیه- ترکیه درباره سوریه

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه از تشکیل نخستین نشست کمیته مشترک روسیه-ترکیه پیرامون سوریه طی روز پنج شنبه (۲۱ مرداد) در مسکو خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «ابراهیم کالین» سخنگوی رسمی ریاست جمهوری ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد که روسیه و ترکیه کمیته مشترکی را پیرامون سوریه تشکیل داده اند و نخستین نشست این کمیته روز پنج شنبه در مسکو برگزار خواهد شد.

خبرگزاری آناتولی به نقل از «کالین» گزارش داد که روسای جمهور ترکیه و روسیه روز سه شنبه دستور تشکیل کمیته ای متشکل از نمایندگان اطلاعات، نظامیان و دیپلمات های دو طرف را در مورد سوریه صادر کردند.

کالین افزود: فکر می کنم این کمیته امشب (چهارشنبه شب) عازم مسکو می شود و نخستین نشست آن فردا (پنج شنبه) تشکیل خواهد شد.

وی همچنین از توافق برای برقراری خط ارتباطی مشترک میان ستاد مشترک ارتش دو کشور خبر داد.

لازم به ذکر است که در راستای تلاش های دو جانبه روسای جمهور ترکیه و روسیه برای عادی سازی روابط به دنبال تشدید تنش ها در نتیجه انهدام جنگنده روس از سوی نیروی هوایی ترکیه در ماه نوامبر سال میلادی گذشته، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه با سفر به روسیه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

اردوغان در اواخر ماه ژوئن گذشته، بعد از ماه ها مقاومت، در نامه ای خطاب به پوتین مراتب تاثر خود را از حادثه سقوط جنگنده روسی اعلام و به این ترتیب باب آغاز مذاکره برای عادی سازی روابط را باز کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما