شناسهٔ خبر: 14146573 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برگزاری دوره تربیت معلم قرآن پیش‌دبستانی در موسسه قرآنی نور و الرحمن شهرکرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه قرآنی نور و الرحمن شهرکرد گفت: دوره تربیت معلم قرآن پیش دبستانی در موسسه قرآنی نور و الرحمن شهرکرد در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -
روح انگیز بهرامی، مدیر موسسه قرآنی نور و الرحمن شهرکرد، درگفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، با اعلام خبر برگزاری دوره تربیت معلم قرآن پیش‌دبستانی در موسسه قرآنی نور و الرحمن شهرکرد، گفت: طرح تربیت معلم پیش‌دبستانی قرآن با هدف شناسایی نیروهای مستعد و تربیت آنان جهت تدریس در کلاس‌های آموزش قرآن پیش‌دبستانی و روشمند‌نمودن آموزش‌های قرآن در این مقطع در سطح کشور در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه طی اجرای این طرح و برگزاری دوره‌های مربوطه، علاقمندان به تدریس آموزش قرآن در مقطع پیش دبستانی، پس از احراز شرایط گزینش در ۶۶ جلسه آموزشی شرکت می‌نمایند، افزود: دواطبان پس از موفقیت در آزمون‌های پایانی و انجام دو دوره کارورزی و تدریس در دوره‌های آموزش قرآن کریم ویژه مقطع پیش دبستانی و تأیید دارالقرآن کریم استان‌ها و مؤسسات قرآنی به تدریس خواهند پرداخت.
بهرامی با اشاره به اینکه تعداد فراگیران هر دوره حداقل ۱۵ و حداکثر ۲۵ نفر می‌باشند، عنوان کرد: فراگیران از محضر اساتید برتری چون خانم شریفی و آقای میرزاپور بهره می‌برند.
مدیر موسسه نور و الرحمن شهرکرد با تأکید بر اینکه محل تشکیل دوره تربیت معلم پیش‌دبستانی قرآن با توجه به فشرده یا عادی بودن دوره و متناسب با تعداد شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: مقطع زمانی این دوره در طول سال طبق سهمیه اعلام شده برای هر فصل یا به صورت خودگردان تنظیم می‌شود.
وی تصریح کرد: دروس روانشناسی تربیتی و رشد کودک، مهارت‌های مربی قرآن کودک، مبانی نظری آموزش قرآن و مفاهیم دینی به کودکان و روش تدریس آموزش عمومی قرآن پیش‌دبستانی و حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم در این دوره تدریس می‌شوند.
بهرامی در پایان با اشاره به اینکه آزمون‌های پایان دوره به صورت کتبی و شفاهی برگزار می‌شود، گفت: ممتحنین آزمون‌های شفاهی افرادی غیر از مدرس درس انتخاب می‌شوند.

نظر شما