شناسهٔ خبر: 14130988 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات قدیمی | لینک خبر

اژه‌ای: کشورهای استعمارگر تعریف خود ازحقوق بشر را به جهان اسلام تحمیل می‌کنند

صاحب‌خبر -
سرویس خبر: معاون اول قوه قضائیه گفت: اگر قوای قضایی کشورها در مقابل ظلم جهانی و جنایات‌ حقوق بشری سلطه‌گران با هم همکاری کنند، به طور قطع شاهد نتایجی موفقیت‌آمیز خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در دیدار رئیس موسسه آمبود زمان بین المللی افزود: جمهوری اسلامی ایران کشوری بزرگ و تاثیرگذار است و تجربیات خود را می‌تواند به کشورهای مستقل ارائه دهد.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به این‌که جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون اساسی و تعالیم اسلامی حامی مظلوم در هر نقطه از جهان است، گفت: امروز برخی کشورهای دارای قدرت ظاهری نظامی، سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی به کشورهای دیگر ظلم می کنند و اگر این کشورها با هم همکاری کنند و استقامت داشته باشند، در مقابل ظالمان پیروز خواهند شد و نمونه این پیروزی، مقاومت بیش از ۳۷ ساله جمهوری اسلامی ایران است.

او خطاب به رئیس آمبودزمان کشور نامیبیا گفت: برخی کشورهای سلطه سالیان سال به کشورهای آفریقایی ظلم و به ثروت‌هایشان دست اندازی کردند و امروز برخی از این کشورهای آفریقایی به استقلال رسیدند و امیدواریم این استقلال روز به روز کاملتر و بهتر شود.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به این‌که کشورهای استعمارگر و مدعی دفاع از حقوق بشر تمایل دارند فقط تعریف خودشان از بشر و حقوق بشر را به جهان اسلام تحمیل کنند، افزود: آنها بزرگترین ظلم‌ها را به بشر می کنند و با عنوان حقوق بشر ، کشورهایی را تحت فشار قرار می دهند.‏

وی گفت: کار بازرسی چه در ایران و چه در نامیبیا آسان نیست چرا که بسیاری از گزارش‌های بازرسی مبنای تشکیل پرونده قضایی می شود و بازرسی، صرفاً توصیه نمی کند و اگر خلاف قانون انجام گرفت آنرا به مسیر حق بر می گرداند.

او افزود: یکی از ظلمهای بزرگ جهان امروز این است که نظام سلطه افرادی را به عنوان تروریست، آموزش می دهد و تجهیز می کند تا بتواند منافع خود را از این مسیر تامین کند و از این طریق سیاست‌های اسلام ستیزی خود را دنبال می کند و با ظلم و جنایت در کشورهای اسلامی، کشتار راه می اندازد.

وی گفت: ما شاهد حضور تروریست ها در عراق، سوریه و برخی کشورها هستیم و اینها دست پرورده کشورهای غربی و آمریکایی‌ها هستند و از آنها حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند.

رئیس آمبودزمان کشور نامیبیا و رئیس مؤسسه آمبودزمان بین المللی هم در این دیدار از استقبال گرم مسئولان ایرانی در سفر به ایران قدردانی کرد و گفت: همه تلاش ما این‌ است که در ارائه گزارش‌هایمان اصل صداقت، مساوات و انصاف را در نظر داشته باشیم.

وی گفت: البته گاهی اوقات شاکیان از گزارش‌های ما ناراضی هستند و برای این‌که بتوانیم مقامات دولتی کشورمان را برای اجرای توصیه‌هایمان راضی کنیم با مشکلاتی مواجه هستیم.

جان رابرت والترز افزود: در کشورم شهروندان اعتماد کامل به قوه قضائیه دارند و مطمئنم که ایران هم همین‌طور است.‏

نظر شما