به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، رئیس سازمان صداوسیما در همایش سراسری مدیران صداوسیمای مراکز گفت: اولویت اول ما در پرداختن به موضوعات مختلف موضوع اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است و از سویی دیگر رسانه ملی باید به سمت رسانه توسعه محور حركت كند.
عسكری همچنین بر ضرورت توجه به برنامهریزی و برنامهسازی در زمینه اشتغال در روستاها، رونقبخشی به مساجد و استفاده از كالاهای ایرانی در راستای اقتصاد مقاومتی تأكید كرد. وی افزود: مراكز استانها با توجه به ظرفیتهای خود باید با تولیدات ارزشمند در زمینه فیلم، سریال، انیمیشن و مستند در جهت رضایتمندی بیشتر مخاطبان حركت كنند.
عسكری در ادامه با تشریح جایگاه و رسالت رسانه ملی در برابر رقبای رسانهای و هجمه فرهنگی آنها افزود: غرب با پشتوانه مطالعاتی روی جامعه ایران، از طریق جریان رسانهای خود درصدد ایجاد انحراف و انحطاط فرهنگی است. وی افزود: غرب با بهرهگیری از سلاح رسانه عملاً به جنگ هویتی با ما برخاسته است. دكتر عسكری تصریح كرد: مدیران كل صداوسیمای مراكز استانها نماینده رسانه ملی در استانها و عهدهدار جبهه مقاومتاند كه باید با سیاستها و راهبردهای جدید و برنامههای تحولگرا، اقدامات نوینی را انجام دهند.
رئیس صداوسیما با بیان اینكه دهها شبكه فارسی زبان در این مسیر فعالند، یادآور شد: خودسازی رسانهای، تقویت تحقیقات و تولید فكر و ایده، فرهنگسازی و توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی و همچنین برجستهسازی نقش مساجد در ارتقای باورهای معنوی از جمله اقداماتی است كه اصحاب رسانه و بهخصوص صداوسیما باید در دستور كار خود داشته باشند. وی تأكید كرد: جذب نیروهای نخبه و انقلابی و ضرورت توجه به نخبگان از جمله راهكارهای مناسب در جهت ایجاد نهضت تولید محتوای رسانهای است.
رئیس رسانه ملی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در دوران كنونی یادآورد شد: بهرهگیری از فضای مجازی در تحقق وظایف و رسالت رسانهای مؤثر است و بههمین دلیل به زودی با ایجاد معاونت فضای مجازی در ساختار تشكیلاتی رسانه ملی، سازوكار ورود جدی به این عرصه فراهم میشود.
عسكری در بخشی دیگر از سخنانش به پدیده زشت قاچاق كالا در از بینبردن اقتصاد جامعه اشاره و تأكید كرد: مدیران رسانه در مراكز استانها به ویژه استانهای مرزی باید بیش از پیش به این مسأله توجه نشان دهند و با تأكیداتی كه مقام معظم رهبری درخصوص مبارزه با پدیده قاچاق كردهاند، مراكز باید برای مقابله جدی با این مهم كه یكی از دلایل ركود اقتصادی در كشور است، برنامهسازی كنند.
رئیس رسانه ملی همچنین توجه شبكههای رادیویی و تلویزیونی ملی و استانی را در پرداختن به موضوع كارگاههای كوچك و زودبازده كه تاثیرات مهمی در رونق اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت به شهرها دارند را از ضروریات رسانهای دانست و بر توجه ویژه به این موضوع تأكید كرد.
یادآوری میشود، رئیس رسانه ملی پس از همایش مدیران صداوسیمای مراكز به استان خراسان شمالی سفر كرد و در شهرستان بجنورد در بازدید از واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی در شهرك صنعتی بیدك بجنورد گفت: این باعث افتخار است كه در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، رسانه ملی از صنایع كوچك كه بیشترین اشتغالزایی را دارند حمایت میكند و محصولات تولیدی این كارخانهها را در رسانه انعكاس میدهد.
وی گفت: رسانه ملی قصد دارد از توانمندیهای این واحدهای تولیدی و تولیدكنندگان این واحدها بهعنوان كارآفرینهای نمونه، مستندهایی تهیه و پخش كند.
رئیس رسانه ملی افزود: باید به مردم بگوییم كه كالای ایرانی با كیفیت بخرند تا چرخ صنعت مملكت بچرخد و در این راه، مسئولان و بانكها باید حامی این صنایع كوچك و متوسط باشند.
عسكری گفت: از سیاستهای رسانه ملی حمایت از 80 هزار تولیدكننده متوسط و كوچك در كشور بهعنوان یكی از اركان مهم تولیدی است.
وی در ادامه سفر به استان، از كارخانه تولیدی سبكسازان شرق (سازنده بتن آماده و مصالح ساختمانی استاندارد) نیز بازدید كرد. وی در حاشیه این بازدید با اشاره به اهتمام رسانه ملی برای انعكاس دستاوردهای صنعت كشور و مؤلفههای اقتصاد مقاومتی گفت: رسانه ملی بدون هیچ چشمداشتی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از صنایع كوچك و متوسط حمایت خواهد كرد.
رئیس رسانه ملی همچنین در سفر خود به استان خراسان شمالی، ساختمان جدید صداوسیمای استان را افتتاح كرد. این ساختمان 16 هكتار مساحت و هفت هزار و 500 متر مربع زیر بنا دارد كه برای بهرهبرداری آن، بیش از 400 میلیارد ریال هزینه شده است.
استفاده از جدیدترین و بهروزترین امكانات فنی و تجهیزات تولید و پخش صداو تصویر، برقراری فیبرنوری با 12 كیلوتر كابلكشی، از مهمترین ویژگیهای این طرح است.
سایت جدید صداوسیمای شبكه اترك، قابلیت راهاندازی سیستم دیتاسنتر، واحد انیمیشن سه بعدی و استودیوهای مجازی را نیز دارد و با بهرهبرداری از ساختمان جدید، تولید و پخش برنامههای شبكه اترك از نظر كیفی و محتوایی نیز ارتقای چشمگیری خواهد یافت.
لازم به ذكر است كه در ادامه این سفر، رئیس رسانه ملی، اولین صفحه استانی خبرگزاری صداوسیمای استان را رونمایی كرد. خبرگزاری صداوسیما بعد از راهاندازی سایت مركزی در تهران بهمنظور افزایش چتر خبرگیری، صفحات استانی را در همه استانهای كشور افتتاح میكند.
در مرحله اول، چهار استان خراسان شمالی، خراسان رضوی، كهگیلویه و بویراحمد و فارس، در اولویت این برنامه قرار دارند.
دیدار رئیس رسانه ملی با تولیت آستان قدس رضوی
حجتالاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی نیز در دیدار با رئیس رسانه ملی بر اهتمام جدی رسانه در تقریب مذاهب و گفتوگوی ادیان با محوریت فرهنگ رضوی تأكید كرد
.
وی در این دیدار بر توجه به محرومان و ضرورت تعمیق وحدت بین فرق اسلامی و تعامل دو نهاد فرهنگی آستان فرهنگی قدس و صدا وسیما در جهت ترویج فرهنگ رضوی تأكید كرد.
رئیسی همچنین با بیان زوایایی از اشتراكات فرهنگی– مذهبی كشورهای مسلمان افزود: با توجه به ورود و خروج خیل عظیمی از زائران بارگاه ملكوتی حضرت ثامنالحجج (ع) به مشهد، راهاندازی استودیوی تلویزیونی حرم مطهر رضوی از جمله راهكارهای ملكوتی مؤثر در ترویج ارزشها و مقابله با تهاجم فرهنگی است.
رئیس صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران هم در این دیدار از مشهد بهعنوان مهمترین قطب معنوی كشور یاد كرد و گفت: ایجاد زمینههای اتحاد و تقریب مذاهب اهمیتی دو چندان دارد و لازم است مساجد بهعنوان كانونهای مردمی تقویت و حمایت شوند.
عسكری اهتمام ویژه رسانه ملی به ترویج فرهنگ رضوی و عترت و نقش مساجد در ارتقای باورها و اعتقادات مردم را یادآور شد و تصریح كرد: اگر مساجد فعال شوند و جایگاه محوری مساجد احیا و محقق شود، كشور مصونیتی دو چندان مییابد.
رئیس رسانه ملی همچنین مشاركتافزایی عموم مردم به ویژه جوانان را در آئینهای معنوی مساجد مفید دانست و گفت: غبار روبی مساجد و معرفی فعالان عرصه مساجد از جمله اقدامات مؤثر است.
وی تولیدات در قالب مستند، فیلم، نمایشهای كوتاه را زمینه مناسبی در گسترش همكاریها عنوان كرد و افزود: در شرایط امروز كه فرهنگ جامعه تحت هجوم سنگین رسانهای معاند است، حركت در این راه همتی مضاعف میطلبد. دكتر عسكری در عین حال نسبت به پوشش رسانهای رخدادهای معنوی و آئینهای ویژه حرم مطهر رضوی اعلام آمادگی كرد.
در این دیدار درخصوص تولیدات آستان قدس رضوی و پخش از شبكههای قرآن و معارف و شبكههای سراسری تبادلنظر شد.
انتهای پیام/
عسكری همچنین بر ضرورت توجه به برنامهریزی و برنامهسازی در زمینه اشتغال در روستاها، رونقبخشی به مساجد و استفاده از كالاهای ایرانی در راستای اقتصاد مقاومتی تأكید كرد. وی افزود: مراكز استانها با توجه به ظرفیتهای خود باید با تولیدات ارزشمند در زمینه فیلم، سریال، انیمیشن و مستند در جهت رضایتمندی بیشتر مخاطبان حركت كنند.
عسكری در ادامه با تشریح جایگاه و رسالت رسانه ملی در برابر رقبای رسانهای و هجمه فرهنگی آنها افزود: غرب با پشتوانه مطالعاتی روی جامعه ایران، از طریق جریان رسانهای خود درصدد ایجاد انحراف و انحطاط فرهنگی است. وی افزود: غرب با بهرهگیری از سلاح رسانه عملاً به جنگ هویتی با ما برخاسته است. دكتر عسكری تصریح كرد: مدیران كل صداوسیمای مراكز استانها نماینده رسانه ملی در استانها و عهدهدار جبهه مقاومتاند كه باید با سیاستها و راهبردهای جدید و برنامههای تحولگرا، اقدامات نوینی را انجام دهند.
رئیس صداوسیما با بیان اینكه دهها شبكه فارسی زبان در این مسیر فعالند، یادآور شد: خودسازی رسانهای، تقویت تحقیقات و تولید فكر و ایده، فرهنگسازی و توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی و همچنین برجستهسازی نقش مساجد در ارتقای باورهای معنوی از جمله اقداماتی است كه اصحاب رسانه و بهخصوص صداوسیما باید در دستور كار خود داشته باشند. وی تأكید كرد: جذب نیروهای نخبه و انقلابی و ضرورت توجه به نخبگان از جمله راهكارهای مناسب در جهت ایجاد نهضت تولید محتوای رسانهای است.
رئیس رسانه ملی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در دوران كنونی یادآورد شد: بهرهگیری از فضای مجازی در تحقق وظایف و رسالت رسانهای مؤثر است و بههمین دلیل به زودی با ایجاد معاونت فضای مجازی در ساختار تشكیلاتی رسانه ملی، سازوكار ورود جدی به این عرصه فراهم میشود.
عسكری در بخشی دیگر از سخنانش به پدیده زشت قاچاق كالا در از بینبردن اقتصاد جامعه اشاره و تأكید كرد: مدیران رسانه در مراكز استانها به ویژه استانهای مرزی باید بیش از پیش به این مسأله توجه نشان دهند و با تأكیداتی كه مقام معظم رهبری درخصوص مبارزه با پدیده قاچاق كردهاند، مراكز باید برای مقابله جدی با این مهم كه یكی از دلایل ركود اقتصادی در كشور است، برنامهسازی كنند.
رئیس رسانه ملی همچنین توجه شبكههای رادیویی و تلویزیونی ملی و استانی را در پرداختن به موضوع كارگاههای كوچك و زودبازده كه تاثیرات مهمی در رونق اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت به شهرها دارند را از ضروریات رسانهای دانست و بر توجه ویژه به این موضوع تأكید كرد.
یادآوری میشود، رئیس رسانه ملی پس از همایش مدیران صداوسیمای مراكز به استان خراسان شمالی سفر كرد و در شهرستان بجنورد در بازدید از واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی در شهرك صنعتی بیدك بجنورد گفت: این باعث افتخار است كه در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، رسانه ملی از صنایع كوچك كه بیشترین اشتغالزایی را دارند حمایت میكند و محصولات تولیدی این كارخانهها را در رسانه انعكاس میدهد.
وی گفت: رسانه ملی قصد دارد از توانمندیهای این واحدهای تولیدی و تولیدكنندگان این واحدها بهعنوان كارآفرینهای نمونه، مستندهایی تهیه و پخش كند.
رئیس رسانه ملی افزود: باید به مردم بگوییم كه كالای ایرانی با كیفیت بخرند تا چرخ صنعت مملكت بچرخد و در این راه، مسئولان و بانكها باید حامی این صنایع كوچك و متوسط باشند.
عسكری گفت: از سیاستهای رسانه ملی حمایت از 80 هزار تولیدكننده متوسط و كوچك در كشور بهعنوان یكی از اركان مهم تولیدی است.
وی در ادامه سفر به استان، از كارخانه تولیدی سبكسازان شرق (سازنده بتن آماده و مصالح ساختمانی استاندارد) نیز بازدید كرد. وی در حاشیه این بازدید با اشاره به اهتمام رسانه ملی برای انعكاس دستاوردهای صنعت كشور و مؤلفههای اقتصاد مقاومتی گفت: رسانه ملی بدون هیچ چشمداشتی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از صنایع كوچك و متوسط حمایت خواهد كرد.
رئیس رسانه ملی همچنین در سفر خود به استان خراسان شمالی، ساختمان جدید صداوسیمای استان را افتتاح كرد. این ساختمان 16 هكتار مساحت و هفت هزار و 500 متر مربع زیر بنا دارد كه برای بهرهبرداری آن، بیش از 400 میلیارد ریال هزینه شده است.
استفاده از جدیدترین و بهروزترین امكانات فنی و تجهیزات تولید و پخش صداو تصویر، برقراری فیبرنوری با 12 كیلوتر كابلكشی، از مهمترین ویژگیهای این طرح است.
سایت جدید صداوسیمای شبكه اترك، قابلیت راهاندازی سیستم دیتاسنتر، واحد انیمیشن سه بعدی و استودیوهای مجازی را نیز دارد و با بهرهبرداری از ساختمان جدید، تولید و پخش برنامههای شبكه اترك از نظر كیفی و محتوایی نیز ارتقای چشمگیری خواهد یافت.
لازم به ذكر است كه در ادامه این سفر، رئیس رسانه ملی، اولین صفحه استانی خبرگزاری صداوسیمای استان را رونمایی كرد. خبرگزاری صداوسیما بعد از راهاندازی سایت مركزی در تهران بهمنظور افزایش چتر خبرگیری، صفحات استانی را در همه استانهای كشور افتتاح میكند.
در مرحله اول، چهار استان خراسان شمالی، خراسان رضوی، كهگیلویه و بویراحمد و فارس، در اولویت این برنامه قرار دارند.
دیدار رئیس رسانه ملی با تولیت آستان قدس رضوی
حجتالاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی نیز در دیدار با رئیس رسانه ملی بر اهتمام جدی رسانه در تقریب مذاهب و گفتوگوی ادیان با محوریت فرهنگ رضوی تأكید كرد
.
وی در این دیدار بر توجه به محرومان و ضرورت تعمیق وحدت بین فرق اسلامی و تعامل دو نهاد فرهنگی آستان فرهنگی قدس و صدا وسیما در جهت ترویج فرهنگ رضوی تأكید كرد.
رئیسی همچنین با بیان زوایایی از اشتراكات فرهنگی– مذهبی كشورهای مسلمان افزود: با توجه به ورود و خروج خیل عظیمی از زائران بارگاه ملكوتی حضرت ثامنالحجج (ع) به مشهد، راهاندازی استودیوی تلویزیونی حرم مطهر رضوی از جمله راهكارهای ملكوتی مؤثر در ترویج ارزشها و مقابله با تهاجم فرهنگی است.
رئیس صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران هم در این دیدار از مشهد بهعنوان مهمترین قطب معنوی كشور یاد كرد و گفت: ایجاد زمینههای اتحاد و تقریب مذاهب اهمیتی دو چندان دارد و لازم است مساجد بهعنوان كانونهای مردمی تقویت و حمایت شوند.
عسكری اهتمام ویژه رسانه ملی به ترویج فرهنگ رضوی و عترت و نقش مساجد در ارتقای باورها و اعتقادات مردم را یادآور شد و تصریح كرد: اگر مساجد فعال شوند و جایگاه محوری مساجد احیا و محقق شود، كشور مصونیتی دو چندان مییابد.
رئیس رسانه ملی همچنین مشاركتافزایی عموم مردم به ویژه جوانان را در آئینهای معنوی مساجد مفید دانست و گفت: غبار روبی مساجد و معرفی فعالان عرصه مساجد از جمله اقدامات مؤثر است.
وی تولیدات در قالب مستند، فیلم، نمایشهای كوتاه را زمینه مناسبی در گسترش همكاریها عنوان كرد و افزود: در شرایط امروز كه فرهنگ جامعه تحت هجوم سنگین رسانهای معاند است، حركت در این راه همتی مضاعف میطلبد. دكتر عسكری در عین حال نسبت به پوشش رسانهای رخدادهای معنوی و آئینهای ویژه حرم مطهر رضوی اعلام آمادگی كرد.
در این دیدار درخصوص تولیدات آستان قدس رضوی و پخش از شبكههای قرآن و معارف و شبكههای سراسری تبادلنظر شد.
انتهای پیام/
نظر شما