شناسهٔ خبر: 13778571 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

نمایندگان مجلس عنوان کردند:

اتفاق نظر دو مجلس در تک نرخی ماندن بنزین

صاحب‌خبر -
تین‌نیوز | فروردین‌ماه سال جاری بود که بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، قیمت بنزین در قالب سهمیه‌ هر خودرو به میزان فعلی باقی ماند و میزان سهمیه را نیز دولت معین کرد و قیمت بنزین برای مصارف بالاتر از سهمیه نیز توسط دولت مشخص شد.
 
به گزارش تین‌نیوز، پس از بازگرداندن مصوبه جنجالی بنزینی از جلسه علنی صحن مجلس نهم به کمیسیون تلفیق که بر اساس آن قرار بود از مصارف بالاتر از سهمیه‌های تعیین‌شده به صورت پلکانی عوارض و مالیات اخذشود، کمیسیون تلفیق در جلسه خود تصمیم گرفت در سال 95 بنزین به صورت دو نرخی و با استفاده از کارت هوشمند سوخت عرضه شود.
 
این اتفاق در حالی در شرف وقوع است که نمایندگان مجلس نهم و دهم به صورت مشترک نسبت به این تصمیم انتقاد داشته و دارند، نماینده سابق مسیحیان در مجلس نهم در گفت‌وگو با تین‌نیوز با ابراز ناخرسندی از طرح چنین مساله‌ای، اظهار داشت: به‌طور قطع تک نرخی بودن بنزین مزایایی دارد که بنزین دو نرخی در تضاد با آنها است.

روبرت بیگلریان در ادامه سخنان خود در اشاره به این نکته که بنزین دو نرخی تالی فاسد را به‌دنبال دارد، افزود: با توجه به توانایی مردم در وفق دادن خود با قیمت تک نرخی بنزین، خوشبختانه قیمت‌های فعلی قاچاق سوخت را غیر ممکن ساخته است.

وی با تاکید بر به همراه داشتن مشکلات بنزین دو نرخی، تصریح کرد: با تغییر وضعیت فعلی مدیریت بر دو بخش سوخت و قاچاق آن با مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، قیمت بنزین در قالب سهمیه‌ هر خودرو به میزان فعلی باقی خواهد ماند و میزان سهمیه را نیز دولت معین خواهد کرد.
 
قیمت بنزین برای مصارف بالاتر از سهمیه و یا با استفاده از کارت جایگاه‌داران نیز بر اساس قیمت فوب خلیج فارس (قیمت بر روی عرشه کشتی) و هزینه‌های حمل و توزیع توسط دولت مشخص خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون شهری مجلس شورای اسلامی اما در این زمینه به تین‌نیوز، گفت: با تبدیل قیمت سوخت به دو نرخ از اساس مخالف است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به لزوم کارشناسی هرچه بیشتر طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، افزود: طرح بنزین دو نرخی فساد در این بخش را باعث می‌شود.

دامادی با تاکید بر دقت نظر در تصویب این طرح، ابراز داشت: به نظر می‌رسد طرح دو نرخی کردن بنزین از اساس ضرورتی نداشته باشد.

به گزارش تین‌نیوز، بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، قیمت بنزین در قالب سهمیه‌ هر خودرو به میزان فعلی باقی خواهد ماند و میزان سهمیه را نیز دولت معین خواهد کرد و قیمت بنزین برای مصارف بالاتر از سهمیه نیز توسط دولت مشخص خواهد شد.
 

نظر شما