شناسهٔ خبر: 13668042 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مردم در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بک یا الله سر دادند

شهرری ـ ایرنا ـ مردم تهران و شهرری همزمان با سراسر کشور در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و سایر اماکن مقدس با بر سر گذاشتن قرآن کریم ندای 'بک یا الله' سر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مردم مومن استان تهران و شهرری در نخستین شب قدر در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم، امامزاده های واجب التعظیم، مساجد، تکایا و حسینیه ها حضور یافته و ضمن قرائت دعای جوشن کبیر و اعمال شب قدر، مراسم ملکوتی احیای شب اول قدر را برگزار و برای سلامتی و تعجیل فرج امام زمان(عج)، سعادت و عزت مسلمانان و اسلام و سلامتی و توفیق هموطنان دعا کردند.
بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم در تمامی صحن ها و شبستان ها مملو از زائرانی بود که خود را به حرم مطهر ایشان رسانده بودند و با سر گرفتن قرآن و مناجات با پروردگار متعال، حال و هوای خاص معنوی را به مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان بخشیده بودند.
قرائت قرآن آغازگر مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان حرم حضرت عبدالعظیم بود و پس از آن مرثیه سرائی توسط ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و قرائت دعای جوشن کبیر برگزار شد و سخنرانی حجت الاسلام سید علی غروی و قرآن به سرگرفتن بخش پایانی این مراسم بود.
مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و شب ضربت خوردن امیرالمومنین علی(ع) همچنین در حرم مطهر امام خمینی(ره) با حضور اعضای بیت امام راحل از جمله حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
قرائت قرآن، دعای جوشن کبیر و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت(ع) در رثای امیرالمومنین(ع) از جمله بخش های مراسم احیا در حرم امام(ره) بود و سپس حجت الاسلام و المسلمین هاشمیان مراسم احیا را برگزار کرد.
شب های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان، به عنوان لیالی پرفیض و برکت قدر در نزد شیعیان و بسیاری از مسلمانان جهان دارای جایگاه با عظمتی است که در این شب ها به قرائت ادعیه، اقامه نماز و انجام مستحبات و شب زنده داری می پردازند و برای عظمت و اعتلای اسلام و مسلمانان در سراسر دنیا دست به دعا برمی دارند.
6139 ** شبد ** 1095

نظر شما