شناسهٔ خبر: 13614775 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

احیای شب‌های قدر در حرم مطهر رضوی

گروه اجتماعی: همچون سال‌های گذشته، مراسم احیای شب‌های قدر با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و مداحان برجسته کشوری در حرم رضوی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ویژه برنامه‌های شب‌های قدر بارگاه منور رضوی در سه شب ١٩، ٢١ و ٢٣ ماه مبارک رمضان از ساعت ٢١ تا یک بامداد با سخنرانی و احیای حجج الاسلام و المسلمین رئیسی، دکتر رفیعی و سید مهدی میرباقری به همراه مرثیه‌سرایی، عزاداری و قرائت دعای روحبخش جوشن کبیر توسط برترین قاریان و مداحان کشور در صحن جامع رضوی و تمامی صحن‌ها و رواق‌های متبرکه برگزار می‌شود.
در مراسم احیاء شب نوزدهم حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی برنامه سخنرانی و آیین قرآن به سر را اجرا خواهد کرد؛ قرائت دعای جوشن کبیر بر عهده مهدی اکبری و مهدی سروری و مراسم عزاداری و مرثیه‌سرایی نیز توسط سید جعفر ماهرخسار و مهدی سروری انجام خواهد شد.
در مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان نیز حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ناصر رفیعی، عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة‌ برنامه سخنرانی و مراسم قرآن به سر، حسین نیک‌بخت و رضا نبوی قرائت دعای جوشن کبیر و علی ملائکه مراسم عزاداری و مرثیه سرایی را برعهده خواهند داشت.
در مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان نیز حجت‌الاسلام سیدمهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی برنامه سخنرانی و مراسم قرآن به سر، احمد واعظی و امیر عارف قرائت دعای جوشن کبیر و علی خوش‌چهره نیز به عزاداری و مرثیه سرایی می‌پردازند.
یادآور می‌شود، برگزاری برنامه‌های شب‌های قدر شامل سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر و ادعیه ویژه زائران غیر ایرانی در رواق‌های غدیر، کوثر و دارالمرحمه برای زائران آذری، اردو و عرب زبان برپا خواهد بود.

نظر شما