شناسهٔ خبر: 13628862 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عضو ارشد حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

لغو تابعیت شیخ «عیسی قاسم» خلاف حقوق انسانی و بین‌المللی است

عضو ارشد حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان گفت: لغو تابعیت علامه «عیسی قاسم» برخلاف موازین و حقوق انسانی و بین‌المللی است.

صاحب‌خبر -

«علامه حسن ظفر نقوی» عضو ارشد حزب مجلس وحدت مسلمین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد اظهار داشت: لغو تابعیت علامه عیسی قاسم برخلاف حقوق انسانی و بین‌المللی است.

وی افزود: طبق قوانین بین المللی هیچ کشوری نمی‌تواند تابعیت شهروندان خود را لغو کند.

عضو ارشد حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان تأکید کرد: افزایش مجازات‌های شیخ عیسی قاسم و لغو تابعیت وی نشان می‌دهد آل خلیفه هیچ ارزشی برای حقوق انسانی قائل نیست.

علامه نقوی گفت: بیشتر مردم بحرین را شیعیان تشکیل می‌دهند که از حقوق شهروندی خود محروم هستند و هر اعتراضی در نطفه خفه می‌شود.

وی افزود: بعد از سرکوب بی‌رحمانه انقلاب مردم بحرین و تشکیل پرونده‌های جعلی علیه شهروندان بحرینی توسط دولت این کشور اوضاع چندان تغییر نکرد و فقط به نفرت مردم از آل خلیفه اضافه شده است.

علامه حسن ظفر نقوی تأکید کرد: رفتار آل خلیفه بیشتر این موضوع را ثابت می‌کند که آنها سعی دارند با توسل به زور خواهان حفظ حکومت خود هستند اما چنین شیوه‌ای پایدار نیست.

عضو حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان گفت: جرم شیخ عیسی قاسم این بود که از حقوق ملت بحرین دفاع و با عربستان و دست‌نشانده آنها آل خلیفه مخالفت کرد.

علامه نقوی گفت: اعدام شیخ نمر در عربستان و اقدام علیه شیخ عیسی قاسم در بحرین نشان می‌دهد که چنین رفتاری تحت یک برنامه از پیش تعیین شده و هدفمند انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به اقدام اخیر دولت بحرین برای لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم، شرارت‌های آل سعود در کشورهای اسلامی برای همه مسلمانان آشکار شده است.

عضو حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان گفت: بهتر است رژیم آل خلیفه تابعیت شیخ عیسی قاسم را به ایشان برگرداند و در رفتار خود تجدید نظر کند وگرنه به زودی با خشم مردم، حکومت پوشالی خود را از دست می‌دهد.

انتهای پیام/ح

نظر شما