شناسهٔ خبر: 13643003 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شخصیت پاکستانی: دست آل سعود از آستین آل خلیفه بیرون آمده است

اسلام آباد - ایرنا - معاون دبیرکل حزب 'مجلس وحدت مسلمین پاکستان' ضمن محکوم کردن اقدام رژیم بحرین در لغو تابعیت 'شیخ عیسی قاسم'، عربستان را پشت پرده تحولات بحرین دانست و گفت: رنج مردم بحرین ناشی از تحرکات دست آل سعود است که از آستین آل خلیفه بیروه آمده است.

صاحب‌خبر -

علامه 'محمد امین شهیدی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: آل سعود در کنار عناصر آل خلیفه در ظلم و ستم علیه مردم بحرین نقش دارد و این ظلم و ستم، دیر یا زود، گریبان آل سعود را نیز خواهد گرفت.
این شخصیت مذهبی-سیاسی پاکستان اظهار داشت: سرکرده اصلی رژیم آل خلیفه که خود ملیت بحرینی نداشته و برای اشغال سرزمین بحرین و تشکیل حکومت نامشروع، از عربستان به بحرین آورده شده است، حق ندارد تابیعت آن دسته از افراد و به ویژه شخصیت هایی برجسته ای چون شیخ عیسی قاسم را که اصالتا بحرینی هستند، سلب کند.
وی افزود: بدون شک سرکرده های آل سعودی برای تشدید اوضاع بحرین علیه جامعه شیعیان و پیشبرد توطئه های رژیم آل خلیفه علیه رهبران مذهبی و شخصیت های مردمی بحرین، در کنار رژیم بحرین قرار دارند.
علامه شهیدی اقدام آل خلیفه در سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم را نقض آشکار قوانین بین المللی و نقص حقوق بشر دانست و تاکید کرد که شیعیان بحرین وابستگی و علاقه فراوانی به شیخ عیسی قاسم دارند و رژیم آل خلیفه با سلب تابعیت این شخصیت برجسته، نمی تواند به قیام مسالمت آمیز بحرینی ها پایان دهد.
وی گفت: شیخ عیسی قاسم در چارچوب مقررات و قوانین و به دور از خشونت، دست به اعتراض و تظاهرات مسالمت آمیز زده و همواره از حقوق مردم بحرین دفاع کرده است و نهادهای بین المللی و حقوق بشر نیز بارها از مواضع شیخ قاسم حمایت کرده و خواسته های وی را در سطح جهانی مطرح کرده اند.
این شخصیت مذهبی پاکستان گفت: اقدامات جنایتکارانه رژیم آل خلیفه علیه مردم مظلوم بحرین به ویژه رهبران مذهبی شیعیان این کشور همیشگی نخواهد بود و آل خلیفه باید منتظر عواقب سخت این اقدامات ظالمانه باشد.
علامه شهیدی گفت: تحولات اخیر بحرین و همچنین موضوع سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم در میان جامعه پاکستان نیز مورد توجه قرار دارد و روحانیون این کشور در مراسم ها و گردهمایی هایی شب های ماه مبارک رمضان، موضوع شیخ عیسی قاسم و ظلم هایی را که به مردم بحرین می شود، به گوش مردم پاکستان خواهند رساند.
رژیم آل خلیفه روز دوشنبه هفته گذشته در اقدامی مغایر با قوانین و مقررات ملی و بین المللی، تابعیت شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته شیعه این کشور را لغو کرد.
این اقدام رژیم آل خلیفه با واکنش‌های داخلی و بین المللی بسیاری همراه شده و همگی با ابراز نگرانی از این حکم خواستار بازنگری در آن شده اند.
بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.
آساق*274**1723

نظر شما