شناسهٔ خبر: 13386735 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اعتراض نماینده مبارکه نسبت به رای گیری برای عضویت نمایندگان در کمیسیونها

خبرگزاری شبستان:زهرا سعیدی نماینده مبارکه در حالیکه مورد تشویق تعدادی از نمایندگان قرار گرفت نحوه رای گیری برای عضویت نمایندگان در کمیسیونهای تخصصی را مورد انتقاد قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، زهرا سعیدی نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی امروز دوشنبه 24 خرداد در تذکری شفاهی گفت: دادن حق صاحبان استحقاق بدون هیچ تبعیضی به آنها عدالت است، این تعریف عدالت از زبان شهید مطهری است.

 

وی اظهار کرد: ماده 40 آیین‌نامه در مورد تعیین اعضای کمیسیون‌هاست، چند روز پیش که اعضا و روسای شعب طبق همین آیین نامه به قرآن قسم خوردند که طبق آن عمل کنیم حال باید دید که تخصص تجربه و سابقه عضویت درکمیسیون‌ها که بررسی شده حضور افراد در این سه کمیسیون رای گیری شده بر چه اساسی انجام شده است؟

 

سعیدی تصریح کرد: مگر می‌شود ملاک افراد را برای رأی دادن نظر شخصی رییس شعبه در نظر گرفت در حالی که وی قسم خورده بر اساس تخصص تجربه و سابقه در مورد کمیسیون ها اظهار نظر کند.

 

وی گفت: چه اتفاقی افتاده است که دکترای نفت از حضور در کمیسیون  انرژی بازماند؟ چه شده است که بنده با داشتن دو فوق لیسانس صنایع، تخصص، تجربه و مقالاتم از حضور در کمیسیون صنایع و معادن بازمانده‌ام؟

 

سعیدی اظهار داشت: بنده با تخصصم می‌توانم در مجلس کار انجام دهم، طبق تبصره یک ماده 41 نمایندگان مذکور حق شرکت در جلسه جهت دفاع از پیشنهاد خود را دارند اما رأی‌گیری بدون حضور آن نمایندگان صورت می‌گیرد و این تبصره شامل حال روسای شعب نیز می‌شود.

 

نماینده مردم مبارکه گفت: روز گذشته که بنده و سایر نمایندگان برای دفاع از پیشنهادمان دفاع می‌کردیم، به ما اعلام شد که دفاع نکنید. بنده از ریاست مجلس و شعب می‌خواهم نسبت به اینکه اعمال نظر شخصی در مورد تقسیم نمایندگان در کمیسیون‌ها صورت گرفته است، نگاه ویژه‌ای انجام شود.

 

 

بعد از پایان سخنان سعیدی تعداد زیادی از نمایندگان با دست زدن وی را مورد تشویق قرار دادند.

 

علی مطهری نایب رییس دوم مجلس که در غیاب لاریحانی ریاست جلسه علنی را به عهده داشت در در پاسخ به تذکر سعیدی گفت: آیین‌نامه طبق روال خود اجرا شده اما شاید شما از رای روسای شعب و نایب رییس که حضور داشته رضایت نداشتید البته اینکه درباره برخی افراد با حضور رییس شعبه در مورد آنها رای‌گیری شده و خلاف آیین‌نامه رفتار شده سخن شما کاملا درست است و باید اصلاح شود و نظر هیأت رییسه مجلس نیز همین است.

 

وی ادامه داد: اما به خاطر اینکه درآن جلسه بدین شکل رای داده شده و حقی هم ضایع شده، نمی‌توانیم بگوییم خلاف آیین نامه انجام شده و شاید آن نمایندگان کم لطفی کردند و یا ملاک ها را به صورت درست در نظر نگرفته‌اند ولی همیشه در همه ادوار مجلس زمانی که به این مرحله می رسیم با این مشکلات مواجه هستیم و آیین‌نامه هم نیاز به اصلاح دارد.

 

مطهری تأکید کرد: البته هنوز یک مرحله باقی مانده و اینکه جلسه روسای شعب و کل هیأت رییسه و ما در این جلسه صحبت خواهیم کرد که اگر راهی وجود داشته باشد برای نمایندگان ناراضی اقداماتی انجام شود اما در حال حاضر آیین‌نامه ارائه شده و نمی‌توان گفت که بدون ملاک کار انجام شده است.

 

نظر شما