شناسهٔ خبر: 13392663 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

نماینده مبارکه:در انتخاب اعضای کمیسیون ها تخلف شده است/مطهری:کار غیرقانونی انجام نشده است

ایرنا

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس در تذکری با استناد به ماده 40 آیین نامه داخلی به این سخنان شهید مطهری استناد کرد که دادن حق صاحبان استحقاق بدون هیچ تبعیضی عملا خود عدالت است.
وی اظهارداشت:‌ چند روز قبل روسای شعب قرآن را بر دست گرفتند و قسم خوردند که باید طبق آیین نامه عمل کنیم.
نماینده مردم مبارکه در مجلس دهم این سوال را مطرح کرد که با توجه به تخصص، سابقه و تجربه نمایندگان که بررسی شده است، انتخاب اعضای کمیسیون ها طبق چه شاخص هایی انجام شده است؟
سعیدی با بیان این که مگر می شود ملاک انتخاب را براساس نظر رئیس شعبه دانست؟، تصریح کرد:‌ چرا نباید روسای شعب تخصص نمایندگان مجلس را برای انتخاب افراد در نظر نگیرند.
وی افزود: چه اتفاقی افتاده است که نماینده دارای مدرک دکترای نفت از حضور در کمیسیون انرژی جامانده است و چه شده است که من با دو فوق لیسانس صنایع، با تخصص مربوطه، مقالات ارایه شده، با داشتن اختراع و کار در منطقه صنعتی از حضور در کمیسیون صنایع جامانده ام.
وی ادامه داد: ‌من باید با تخصصم در کمیسیون تخصصی حضور یابم و تخصص لازم است.
نماینده مردم مبارکه در مجلس به ماده 41 آیین نامه داخلی تاکید کرد و اظهار داشت: نمایندگان می توانند برای دفاع از خود در جلسه فوق را داشته باشند اما رای بدون حضور این افراد صورت گرفته است و مفاد این تبصره شامل روسای شعب نیز می شود ولی دیروز روسای شعب برای رای ریزی بوده اند.
وی از رئیس و نواب رئیس مجلس نسبت به اعمال نظر شخصی درباره این افراد، چون قسم خود را شکسته اند، خواست تا برای جلوگیری از اعمال نظرات شخصی ورود کنند.
پس از سخنان نماینده مردم مبارکه هنگامی که علی مطهری رئیس جلسه علنی امروز خواست پاسخ وی را بدهد ، نمایندگان سعیدی را تشویق کردند.
مطهری در پاسخ به نماینده مبارکه گفت:‌ آیین نامه طبق روال اجرا شده است و ممکن است شما از رای روسای شعب و نایب رئیس که حضور داشته است، ناراضی باشید.
وی افزود: البته درباره برخی افراد که با حضور رئیس شعبه رای گیری شده است، قطعا خلاف صورت گرفته و حرف شما درست است و باید اصلاح شود و نظر هیات رئیسه نیز همین است.
مطهری رئیس ساعاتی از جلسه علنی امروز مجلس ادامه داد: این که در آن جلسه به این شکل رای داده شده و حقی هم ضایع شده است،‌به هر حال نمی توانیم بگوییم خلاف آیین نامه داخلی مجس است بلکه کم لطفی شده یا ملاک ها به درستی درنظر گرفته نشده است.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: اما در تمامی مجالس به این مقطع که می رسیم ما با مشکل مواجه هستیم و آیین نامه هم ایراد دارد. ولی هنوز یک مرحله باقی مانده و آن این است که جلسه روسای شعب و کل هیات رییسه باقی مانده و سعی می کنیم که حقی از کسی ضایع نشود.
وی تصریح کرد:‌ بالاخره آیین نامه اجرا شده و نمی توان گفت که کارها بدون قانون انجام شده باشد.
علی مطهری جلسه بعدی مجلس را فردا - سه شنبه - ساعت 9 صبح اعلام کرد.
سیام**9103** 1336

برچسب‌ها:

نظر شما