شناسهٔ خبر: 1335014 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قیمت خرید توافقی انواع برنج مازندران اعلام شد

ساری-ایرنا- همزمان با آغاز خرید ،قیمت توافقی انواع برنج توسط اتحادیه شرکت های تعاونی مازندران اعلام شد.

صاحب‌خبر -

' داریوش آقاپور 'معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی مازندران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: 13 شرکت تعاونی در شهرستان های مختلف استان مسوولیت خرید توافقی انواع برنج را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه قیمت توافقی بر پایه زیر 10 درصد شکستگی است، ادامه داد: برنج طارم هاشمی به ازای هر کیلو گرم 61هزار ریال قیمت گذاری شده است.

وی قیمت خرید توافقی برنج ' طارم محلی' و' علی کاظمی 'را به ترتیب 59 و 52هزارو 500ریال اعلام کرد و اظهار داشت: برنج های ارقام پر محصول 'خزر' و' فجر' 35هزارو 500، ' شیرودی' و 'کشوری' 34هزار ریال ، 'گلسار' و' بازرگانی' 29هزار ریال و 'ندا' و' نعمت' نیز 28هزارو 500ریال است.

معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی مازندران از کشاورزان خواست محصول خود را در صورتیکه بازار کمتر از قیمت اعلام شده خریداری می کنند را مستقیم به شرکت های تعاونی شهرستانهای محل سکونت خود تحویل بدهند.

از آنجایی که امسال 70 درصد برداشت شالی برنج مازندران به صورت مکانیزه صورت گرفت و به یکباره تمامی شالیکوبی های استان مملو از برنج آماده فروش شده است و شالیکاران از قیمت بازار برنج بین 58تا 60 هزار ریال در هر کیلو گرم راضی نبوده و حاضر به فروش محصول خود نشده اند.

استان مازندران 220 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که با تولید حدود یک میلیون تن،بیش از 40 درصد برنج کشور را تامین می کند.ک/3

2585/506

نظر شما