شناسهٔ خبر: 13041284 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اتلتیکو - رئال، امشب ۲۳:۱۵ میلان

فاتح امسال لیگ قهرمانان اروپا امشب با مصاف دو تیم اسپانیایی معرفی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، امشب رئال مادرید، تیم متهم به وابستگی به دولت اسپانیا برای قهرمانی در اروپا باید با اتلتیکو مادرید، تیم باسکی های استقلال طلب مقیم مرکز روبرو شود.

این بازی از ساعت 23 و 15 دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه سن سیرو یا جوزپه میاتسای شهر بندری میلان ایتالیا برگزار می شود و مارک کلاتِنبِرگ، داور انگلیسی قضاوت آن را بر عهده خواهد داشت.

بازی امشب، تکرار فینال سال 2014 است که تیم رئال مادرید در وقت اضافه مقاومت حریف سرسخت خود را شکست و 4 - 1 به برتری رسید.

علاوه بر این، دو تیم قبلا در فصل 1959 در نیمه نهایی به مصاف هم رفتند که رئال پس از تساوی 2 - 2 در دیدار تکراری 2 - 1 به پیروزی رسید و در یک چهارم نهایی فصل قبل نیز رئال در مجموع 1 - 0 برنده شد.

در تاریخ 61 ساله رقابت های قهرمانی اروپا (با احتساب جام باشگاه ها) این ششمین بار است که دو تیم از یک کشور برگزار کننده فینال اند و سومین بار است که هر دو تیم اسپانیایی هستند.

رئال مادرید که برای چهاردهمین بار در فینال قهرمانی اروپا بازی می کند.با 10 قهرمان رکورد دار است.

اگر زین الدین زیدان سرمربی فرانسوی رئال مادرید بتواند امشب هم جام قهرمانی را لمس کند، او نیز به جمع مربیانی خواهد پیوست که به عنوان بازیکن و مربی قهرمانی اروپا را کسب کرده اند. زیدان خود در فینال سال 2002 زننده گل قهرمانی رئال مادرید بود. قبلا میگل مونیوس، جووانی تراپاتونی، یوهان کرویف، فرانک رایکارد، کارلو آنچلوتی و پپ گواردیولا موفق به کسب این افتخار شده اند.

آتلتیکومادرید قبلا دو بار در سال های 1974 و 2014 به فینال اروپا راه یافته است که هر دو بار  شکست خورد.

اگر آتلتیکو قهرمان شود، دیه گو سیمئونه سرمربی آرژانتینی این تیم سومین مربی آرژانتینی تاریخ خواهد بود که توانسته تیمش را در اروپا قهرمان کند. قبلا لوئیز کارانیلیا و هلنیو اره را موفق به کسب این افتخار در سال های دور شده اند.

اتلتیکو در صورت قهرمانی، در کنار تیم های بایرن مونیخ، آژاکس، چلسی و یوونتوس تنها تیم های اروپایی خواهند بود که هر 3 جام تاریخ رقابت های باشگاهی اروپا را فتح کرده اند.

نظر شما