شناسهٔ خبر: 1280345 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی در نامه‌ای به میرزاده اعلام کرد

آیا زیرساخت‌های لازم برای پذیرش 16 هزار دانشجو در مقطع دکترا تأمین شده است؟

جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی با صدور نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه آزاد اعلام کرد: آیا جذب 16 هزار دانشجو در مقطع دکترا با هماهنگی وزارت علوم و تصویب شورای عتف صورت پذیرفته و آیا زیرساخت‌های لازم دراین رابطه تأمین شده است؟

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی با صدور نامه‌ای خطاب به میرزاده رئیس دانشگاه آزاد پیرامون افزایش 16 هزار نفری ظرفیت پذیرش دوره دکترا اعلام کرد: آیا کشور به این مقدار دانشجو در مقطع دکترا نیاز دارد و براساس برنامه افزایش ظرفیت صورت پذیرفته است؟ آیا آینده شغلی این تعداد کثیر تحصیل‌کرده را تضمین می‌کنید؟

در ابتدای این نامه آمده است: اخیرا اخبار و اسنادی منتشر شده است که نشان می‌دهد دانشگاه آزاد قصد دارد در مقطع دکترا با احتساب تکمیل ظرفیت 16 هزار دانشجوی بگیرد، این اقدام هر چند در ابتدای امر موجبات خوشحالی جوانان را فراهم خواهد کردْ، اما نکاتی شبه برانگیز در این اقدام موجود است که تمایل داریم پاسخش را از جنابعالی دریافت کنیم.

جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی تصریح کرد: آیا جذب 16 هزار دانشجو در مقطع دکترا صحت دارد و آیا با هماهنگی وزارت علوم و تصویب شورای عتف صورت پذیرفته است؟ با توجه به اینکه 70 درصد از نمره مربوط به مصاحبه است، آیا اطمینان می‌دهید که پذیرش بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی و جناحی باشد؟

در ادامه این نامه آمده است: آیا کشور به این مقدار دانشجو در مقطع دکترا نیاز دارد و براساس برنامه افزایش ظرفیت صورت پذیرفته است؟ آیا آینده شغلی این تعداد کثیر تحصیل‌کرده را تضمین می‌کنید؟

جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی خطاب به میرزاده اعلام کرد: آیا با توجه به افزایش بیش از 3 برابری دانشجو در مقطع دکترا شرایط آموزشی از قبیل تأمین هیأت علمی، فضای فیزیکی، فضای آموزشی و آزمایشگاه تامین شده است؟

در نامه این تشکل دانشجویی خطاب به رئیس دانشگاه آزاد عنوان شده است که آیا این شائبه به وجود نمی‌آید که غوغاسالاری رسانه‌ای در خصوص دولت دهم مبنی بر پذیرش 3 هزار نفری بورس زمینه‌ای برای این افزایش عجیب بوده است؟

در پایان این نامه آمده است: با توجه به آنکه در حال حاضر بهره‌مندی از شرایط استخدامی و بورسیه به غیر فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد تعلق می‌گیرد، آیا این اجحاف در حق کشور و دانشجویان دانشگاه آزاد نخواهد بود؟ منتظر پاسخ این سوالات هستیم

انتهای پیام/

نظر شما