شناسهٔ خبر: 12478248 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری مراسم گرامیداشت روز معلم در دانشگاه آزاد ورامین ـ پیشوا

طیبی: خداوند نخستین معلم است / استاد باید تأثیرگذار باشد تا علمش نافع باشد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا و قرچک، مراسم گرامیداشت روز معلم در آستانه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و جمع کثیری از استادان این واحد دانشگاهی در پردیس ورامین برگزار و از استادان منتخب فرهنگی تجلیل به‌عمل آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طیبی طی سخنانی در این دیدار با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم به تمام اساتید اظهار داشت: نخستین معلم، خود خداوند متعال است، آنجایی که به آدم (ع) تعلیم اسماء می‌کند و در ارتباط با آدم خود را معلم قلمداد می‌کند اما در ارتباط با ملائکه آن‌ها را در مقام اجبار قرار می‌دهد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان تهران در تکمیل این بحث گفت: در ارتباط با انسان ما می‌بینیم که یک بحث کاملاً ارادی و اختیاری وجود دارد و اگر انسان تعالیم الهی را از روی اراده پذیرفت رنگ خدایی به خود می‌گیرد و هر آنچه در زمین و آسمان و کرات است را به تسخیر خود در می‌آورد اما اگر پذیرا نبود اسفل السافلین خواهد شد چون با اراده و انتخاب و قدرت اختیار، پذیرا نبوده است.

طیبی بیان داشت: برای درک مقام معلم باید اول جایگاه علم را بشناسیم، بدانیم علمی که فریضه هست کدام علم است؟ چه چیزی شهید مطهری را به این جایگاه رساند؟ علم به همراه معرفت و خداشناسی مطهری بود که او را به‌گونه‌ای شکل داد که بهترین زمان شناس عصر خود شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های یک استاد نمونه افزود: استاد باید تأثیرگذار باشد تا علمش نافع باشد، چرا که اگر این اثرگذاری مورد اهمیت نبود استاد از طریق فضای مجازی مباحث علمی را پیاده می‌کرد و این مقدار برای حضور استاد در کلاس درس هزینه نمی‌کردیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان تهران ضمن تأکید بر القاء باورهای صحیح و مواجهه استاد با دانشجو خاطر نشان کرد: استادی که اهل مطالعه و معرفت باشد از تأثیرگذاری مطلوبی برخوردار می‌شود و آگاهی او را در نوع رفتار با محیط پیرامون افزایش می‌دهد.

این استاد دانشگاه با قرائت آیه‌ای از قرآن کریم ادامه داد: خشیت از خدا، حاصل علم و معرفت انسان نسبت به درک عظمت خدای متعال از طریق تفکر در عظمت هستی و همچنین درک قدرت و علم و سیطره او بر انسان و جهان حاصل می‌شود.

انتهای پیام/2462/آ/

کانال تلگرام سرپرستی خبرگزاری فارس در جنوب تهران

telegram.me/joinchat/BOxrhj4jYGbJ7OgNMorHRw

نظر شما