شناسهٔ خبر: 12474981 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسئول نمايندگي ولي فقيه دانشگاه آزاد

پذيرش ارادي تعاليم الهي به ا نسان رنگ خدايي مي دهد

تهران- ايرنا- مسئول نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه آزاد اسلامي استان تهران گفت: اگر انسان تعاليم الهي را از روي اراده بپذيرد، رنگ و بوي خدايي به خود مي گيرد، تعاليمي كه توسط اولين معلم خلقت يعني خداوند به انسان ها ارائه مي شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام ابوالقاسم طيبي روز شنبه در مراسم گراميداشت روز معلم كه در سالن اجتماعات پرديس دانشگاه آزاد اسلامي ورامين برگزار شد اظهار كرد: خداوند متعال به عنوان نخسين معلم انسان ها محسوب مي شود، آنجا كه به حضرت آدم (ع) اسماء الهي را تعليم مي دهد و در اين رابطه خود را معلم انسان خطاب مي كند.
وي افزود: تعليم در مورد ملائكه الهي از روي اجبار است ولي در مورد انسان اراده اي وجود دارد كه اگر اين تعليم الهي از روز ميل و اراده صورت گيرد، انسان رنگ و بوي خدايي به خود مي گيرد و اگر اين پذيرش صورت نگيرد انسان به پائين درجه تنزل مي كند.
وي با اشاره به درجه اعلاي مقام معلمي گفت: براي درك مقام معلم ابتدا بايد جايگاه علم را شناخت، همان علمي كه شهيد مطهري را به معرفتي رساند كه به بهترين فرد زمان خويش تبديل شد.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه آزاد اسلامي استان تهران گفت: خشيت از خدا، حاصل علم و معرفت انسان نسبت به درك عظمت خداي متعال از طريق تفكر در عظمت هستي و همچنين درك قدرت و علم و سيطره او بر انسان و جهان حاصل مي شود.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد ورامين – پيشوا نيز در اين مراسم با گراميداشت ياد و خاطره استاد شهيد مرتضي مطهري گفت: با مطالعه آثار شهيد مطهري به خوبي در مي يابيم كه سادگي، دقت و عمق كلام وي در همه اعصار ساري و جاري است گويي كه ايشان همچنان زنده است و مي توان از سخنان وي در راه زندگي متعالي درس گرفت.
دكتر حسينعلي شيباني افزود: جامعه‌اي كه در آن معلم و استاد از جايگاه والايي برخوردار باشند روي سعادت را مي بيند و در جامعه اي كه حرمت علم و ارزش معلم حفظ نشود آن جامعه به پيشرفت نمي رسد.
در پايان اين مراسم از استادان علي مرداني، مهدي كردبچه، غلامحسين كرمي ، زري باغاني ثاني و فاطمه مير آقاسي با اهداء لوح تقدير و هديه تجليل به عمل آمد.
تهرام/7254//1348

نظر شما