شناسهٔ خبر: 12453073 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه حضور و همدلی؛

تمدید زمان انتخابات در شعبه های شهری شهرستان رشت تا ساعت 22

رشت - ایرنا - ستاد انتخابات استان گیلان با صدور اطلاعیه ای، برگزاری انتخابات و رأی گیری در شعبه های شهری شهرستان رشت را تا ساعت 22 تمدید كرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: با قدردانی از استقبال خوب مردم رشت و رودبار و به استناد اطلاعیه شماره 120 وزارت كشور مبنی بر تفویض اختیار وزیر كشور به استانداران، زمان انتخابات در شهرستان رودبار و شعبه های روستایی شهرستان رشت ساعت 21 پایان یافته و رأی گیری در شعبه های شهری شهرستان رشت، تا ساعت 22 تمدید شده است.
در این اطلاعیه اضافه شده است: تأكید می شود اعضای شعبه های اخذ رأی موظفند نسبت به اخذ رأی تا آخرین نفراتی كه در شعبه حضور دارند، اقدام كنند به نحوی كه تمامی مراجعه كنندگان بتوانند رأی خود را به صندوق بیندازند.
643 شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان های رشت و رودبار در نظر گرفته شد كه از این تعداد، 524 شعبه در شهرستان رشت و 119 شعبه در رودبار است.
در مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 767 هزار و 620 نفر واجد شرایط شركت در انتخابات در شهرستان های رشت و رودبار هستند كه از این تعداد، 692 هزار و 778 نفر در شهرستان رشت و 74 هزار و 842 نفر واجد شرایط رأی دادن در شهرستان رودبار هستند.
دو هزار و 262 رأی اولی نیز واجد شرایط شركت در مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان در دو حوزه انتخابیه رشت و رودبار هستند.
در مرحله اول از دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان كه هفتم اسفندماه سال گذشته برگزار شد، از 11 حوزه انتخابیه گیلان، 10 نماینده منتخب مردم شدند و انتخابات در دو حوزه رشت و رودبار به مرحله دوم كشیده شد.
در حوزه انتخابیه رشت در دور اول انتخابات، یك نامزد با كسب حد نصاب آراء به مجلس راه یافت و چهار نامزد دیگر برای كسب دو كرسی باقیمانده در این حوزه در دور دوم با یكدیگر به رقابت می پردازند.
در حوزه انتخابیه رودبار نیز دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات برای كسب یك كرسی نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی رقابت می كنند.
استان گیلان با افزون بر 14 هزار كیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر دو میلیون و 480 هزار نفر و 16 شهرستان، 13 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد كه از این تعداد، سه كرسی نمایندگی مربوط به شهرستان رشت است.
3019/2007*شبس*1613

نظر شما