شناسهٔ خبر: 1244701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار لرستان:

محور توسعه لرستان بخش خصوصی است

سرمایه‎گذاران بسیار بزرگی امروز در لرستان برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی سرمایه‎گذاری کرده‎اند و هر سرمایه‎گذار حداقل 150 میلیارد تومان در استان سرمایه‎گذاری می‎کند.

صاحب‌خبر -

سرمایه‎گذاران بسیار بزرگی امروز در لرستان برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی سرمایه‎گذاری کرده‎اند و هر سرمایه‎گذار حداقل 150 میلیارد تومان در استان سرمایه‎گذاری می‎کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد،هوشنگ بازوند در حاشیه جلسه فرهنگ و مدیریت جهادی در جمع خبرنگاران خرم‎آباد اظهار داشت: امروز حضور بخش خصوصی در لرستان مقتدرانه نیست و خیلی از سرشاخه‎های توسعه را باید بخش فرهنگی برای بخش خصوصی ایجاد کند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه بخش خصوصی محور توسعه لرستان است، افزود: تاکنون فرصت‎سوزی‎های زیادی در لرستان بوده است که نباید این فرصت‎سوزی‎ها را دوباره تکرار کنیم.

وی ادامه داد: بیش از 600 کیلومتر خطوط انرژی در لرستان می‎گذرد، اما متأسفانه این استان نتوانسته است، به خوبی از این سرمایه جهت اشتغال و تولید استفاده کند، این در حالی است که استان‎های دیگر مانند استان مرکزی توانسته است، 20 هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد کند، بنابراین ما باید پاسخگوی نسل‎های آینده باشیم، چراکه این کار ما برای آنها خوشایند نیست.

این مسئول عنوان داشت: بیکاری امروز نتیجه فرصت‎سوزی‎های گذشته در لرستان است که باید تلاش کنیم، این فرصت‎سوزی‎ها را به حداقل برسانیم.

بازوند با اشاره به اینکه کارهای فرهنگی می‎تواند، نقد سازنده را در لرستان نهادینه کنند، گفت: اگر کارهای فرهنگی انجام ندهیم، نخبگان وارد نمی‎شوند و توسعه همه‌جانبه در لرستان ایجاد نمی‎شود.

استاندار لرستان اضافه کرد: در سال‎های گذشته 700 میلیارد دلار پول نفت فروخته شده ایران بوده است که با وجود اینکه همه استان‎ها از این اعتبار به خوبی بهره‎مند شدند، اما متاسفانه لرستان از این سهم بی‎بهره بوده است.

وی بیان کرد: اقدامات فرهنگی می‎تواند، موانع توسعه را برطرف کند و اگر به دنبال جذب سرمایه‎گذار هستیم، باید موانع سر راه ما برداشته شود.

این مسئول افزود: سرمایه‎گذاران بسیار بزرگی امروز در لرستان برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی سرمایه‎گذاری کرده‎اند و هر سرمایه‎گذار حداقل 150 میلیارد تومان در استان سرمایه‎گذاری می‎کند.

استاندار لرستان گفت: امروز سرمایه‎گذارانی برای سرمایه‎گذاری در ساخت هتل پنج ستاره توسط بنیاد مستضعفان، ساخت پتروشیمی، راه‎اندازی کشت و صنعت و... در لرستان اعلام آمادگی کرده‎اند.

نظر شما